Dags för glasögontävling igen

I morgon går Synsams stora herrdag av stapeln igen på Upsala GK. Kamraten UTE och jag brukar spela och den tävlingen och så också i år. Hoppas att åska regn uteblir och att sving och hälsa står oss bi. Jag vet att UTE spelat mycket. Det har inte jag. Hoppas jag orkar 36 hål i alla fall.

Tidigare år har varit riktigt roliga. Inte minst året när vi spelade i en "sex-boll" tillsammans med fyra låghandicapare. Var för UTE och mig ungefär som att spela en pro-am. Den historien kan man läsa HÄR.

Förr året träffade jag inte en enda green under singelspelet. Nästan en bedrift. Dessutom puttade jag uselt och aviserade att jag borde köpa en ny putter. Sedan dess har jag köpt två nya. Hoppas jag puttar bättre i morgon. Och att jag träffar alla greener. Förra årets story kan man läsa HÄR.

Det vi inte vill uppleva är avbrutet spel, som för tre (?) år sedan. Då åskade det så att andra rundan fick ställas in efter att vi suttit ute på banan och frusit i en timme. Nej, åskan kan ta sig till universitetet istället för till golfbanan i morgon, tycker jag. Då bli säkert forskarna gladare än vad vi skulle bli.

Kommentarer
Postat av: UTE

Hej Golfer!

Nu gäller det att ladda ordentligt. Har just återkommit från ytterligare en match i U 2 och det blev vinst med 2/1 mot Stig O.

Matchrapport finns snart på bloggen.

Vi ses TIDIGT i morgon bitti hälsar UTE!

2008-06-23 @ 20:28:24
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Jocke

Lycka till på tävlingen. Läste lite om förra årets tävling det är verkligen en upplevelse att spela med låghandicappare om de är trevliga och ödmjuka förstås. Den bästa jag spelat med på en företagsgolf var en kille som hade 2 i hcp men som varit nere på 0,5 när han var som bäst han spelade 5-8 rundor per år då och var hur stabil som helst fick till och med vara med om att han sänkte sig på rundan vi spelade ihop. Ha det.....

2008-06-24 @ 08:45:22
URL: http://www.sicutmorisest.se/
Postat av: Richard

Lycka till. Håller givetis båda tummarna (och en tå)

2008-06-24 @ 20:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0