Bollförrådet 2, Bridgestone

Nej, jag varken jobbar för, är betald eller sponsrad av Bridgestone. Jag har fått några gratisbollar som jag delat med mig av. Med tanke på hur mycket skrivande det varit om Bridgestones bollar här på bloggen så kanske någon börjat fundera på om jag är "köpt", men det är jag alltså inte. Jag är helt enkelt bara "en ivrig kund". Det känns faktiskt mycket bättre än att vara köpt.

Tänk om jag nu trots allt inte kommer att spela så bra som jag tror med den där B330 RX-bollen som jag pratat mig varm för här på bloggen. Tänk om det dyker upp någon annan intressant boll som bara bara "måste" prova, som de nya Callaway-bollarna t ex. Eller tänk om jag helt enkelt kommer att trivas bättre med att spela med Titleist NXT Tour eller Srixon Soft Feel (som kommer i uppdaterad version till våren).

Ja då, då är det bra mycket bättre att vara ivrig kund än att vara köpt.



Tour B330: en tourboll för spelare som svingar riktigt snabbt
Tour B330-S: lite mjukare, men fortfarande för hård för mig
Tour B330-RX: den nya, mjuka bollen med touregenskaper för oss som svingar lite lugnare
e5: tvådelsbollen med urethanskal som konstigt nog inte fått en enda efterföljare vad jag vet. Kom i en uppdaterad version, e5+, 2008. Jag hade hoppats att den skulle vara lite mjukare än den första versionen, men så var det inte. Ärligt talat vet jag faktiskt inte vad det är för skillnad på dem. Ingen jag vare sig kunna se eller känna.

Läs mer om Bridgestones bollar HÄR.

Kommentarer
Postat av: David

Ett inlägg om Bridestones bollar är mums tillsammans med julfirandet! Naturligtvis kommer du att spela bra med RX :)

2008-12-25 @ 21:40:43
Postat av: Anders

Det är ju inte så konstigt att man snackar mycket om Bridgestone, jag tycker de tillsammans med Srixon gör de bästa bollarna just nu. ProV1 i alla ära men till vilket pris.

2008-12-25 @ 22:44:53
URL: http://www.backspin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0