Tomten har redan varit här

På min önskelista stod nya bollar. Idag rullade tomten ner dem genom skorstenen. Nja, så var det inte riktigt såklart. Jag fick göra en del av jobbet själv.

Häromdagen fick jag reda på att de första dussinen av den nya bollen Bridgestone B330-RX nått Sverige. Lite senare än det var tänkt, men nu är dom på gång. Sverige har fått tigga några dussin från Danmark som ligger före i leveranserna har jag fått veta. Så snart ryktet om att de danska dussinen nått Sverige slängde jag mig på telefonen och beställde två dussin hos EasySwing. Och idag nådde de min hand. Mitt i julstressen fick jag kasta mig iväg till EasySwing. För att komma dit gäller både tunnelbana och buss för min del. Men vad gör man inte för att hjälpa Tomten i dessa tider.



Och för er som inte förstår varför detta besvär och jagande efter denna boll kan läsa HÄR, HÄR, HÄR och HÄR. Suget efter den här bollen i USA kan nästa liknas vid det som uppstod då iPhone släpptes i Sverige. Möjligtvis med undantaget att vi än så länge inte sett några golfare i sovsäckar utan för golfbutikerna. Men det är klart, än har ju bollen knappt hunnit nå hyllorna. Kan ju bero på det.

Kommentarer
Postat av: Anders

Härligt, du får spara dom till riktigt fina vårdagar.

2008-12-22 @ 22:58:58
URL: http://www.backspin.se
Postat av: Golfer

Anders: Dom ska med till Portugal i vecka 5. Vinnarboll. :-)

2008-12-22 @ 23:01:04
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0