Önskelista

Kära Tomten,
Snart är det dags för en av årets höjdpunkter. Jag förstår att du har bråda dagar, men hoppas att jag varit tillräckligt snäll för att du ska välja att ta svängen förbi min skorsten under din årliga resa. Här kommer en lista till din hjälp. Självklart vet jag att man inte kan få allt man önskar, men önska fritt det får man göra.

Ping G10, driver
Undrar om jag ska ha 10,5 grader eller 12 på G10. Jag har 12 grader på min G5 idag. Som oftast funkar den bra och med min svinghastighet kanske just 12 grader är bäst. Ändå kan jag inte släppa tanken på 10,5. Borde det inte vara så Tomten, att jag kan få ut mer rull med ett lägre loft?

Ping G10, fairwaywood
Idag har jag i bagen två Callaway X fairwaywoods, en med 15 grader och en med 19. Under säsongen hade jag tidvis lite problem med 19 gradarn. Berodde väl egentligen inte på klubban utan på min sving, men i alla fall. Efter att ha provat Pings nya G10 fairwaywoods kände jag direkt att dessa skulle passa i min bag. Frågan är då vilket gradtal jag behöver. Vad tycker Tomten? Jag är lite sugen på en 17 graders trä 4. Jag har haft en Nike trä 4 tidigare och jag har haft en Wilson trä 5 med 18 grader. Båda kändes osäkra från fairway. Därför fastnade jag för den 19 graders trä 5 som jag har idag. Jag tror nog att jag skulle ha mest nytta av en trä 5 med 18,5 grader. Den skulle säkert passa bäst för min sving och bäst i förhållande till övriga klubbor. Lite kortare än drivern och lite längre än min hybrid, om jag ska ha någon. För det är nästa fråga.

Sonartec Md, hybrid
Idag spelar jag med en 22 graders Ping G5 hybrid som funkar hyfsat bra. Bytte skaft i den förra året och fick egentligen en ny klubba. Jag kan ändå inte glömma det drag jag kände att jag fick när jag testare Sonartec Md i våras. Kanske är det så Tomten, att jag borde ha en sådan i min bag för att täcka upp mellan järnklubborna och fairwaywoodsen. 21 grader tror jag skulle vara bra. Om jag inte ska ta och prova en G10-hybrid innan jag bestämmer mig. Vad tycker du?

Järn
Nu kommer vi till det svåra Tomten. Jag spelar idag med Ping G2 och är självklart sugen på att byta in mina järnklubbor som jag nu haft ett antal år. Frågan är bara varför. Man ska ju inte byta för bytandets skull (eller?). Jag är nöjd med de klubbor jag har idag sånär som på järn 5 och min pitchingwedge. Jag slår min järn 6:a nästan llika långt som min järn 5:a. Därför är jag sugen på att byta ut järn 5:an mot en mer förlåtande klubba, gärna med grafitskaft. Dessutom har jag idag en järn 4 i bagen som jag visserligen gillar, men den är en udda fågel bland övriga klubbor. Det är en Callaway X-16 med stålskaft. Vad tror Tomten om att ersätta nuvarande järn 4 och 5 med järn 4 och 5 i Ping G10 eller Rapture eller varför inte G5? Båda med grafitskaft i så fall.

Wedgar
Jag nämnde pitchingwedgen ovan. Den känns lite blaffig vilket gör att det inte är mycket till känsla i den. Jag vill byta ut den mot en i10 eller kanske ännu hellre en i5. Eller varför inte en Tour -W-wedge i 47 grader? De senare är för övrigt riktigt snygga. De övriga wedgar jag har, Ping Tour-wedgar i 52 och 58 grader, ser jag ingen anledning att byta även om lockelsen finns där efter att ha testat Tour-W.

Putter
Jag tror det är dags nu. En ny putter ska nog hitta ner i min bag. Tomten, om du måste välja från listan välj en ny putter. En Ping Ug-Le. Ingen skönhet att titta på, men väl att putta med.

Bollar
Några nya bollar behöver du inte droppa ner genom skorstenen. Jag fixade och trixade mycket med olika bollar säsongen som gick så jag har ett lager att ta av. De bollar jag fastnade för (om du ändå vill göra något litet paket) var till slut nya Titleist NXT Tour för sommarbruk när greenerna är hårda. I övrigt är Srixon Trispeed en riktigt bra och skön boll som blir den bollen som får följa med till Portugal i januari.

Bag
En bag kan vara svår att tränga genom skorstensröret, men det är helt okej att ställa den utanför dörren. Jag önskar mig en Ping Pioneer vagnbag. Det är väl inget större fel på min Ogio-bag, men en svart Pioneer skulle sitta fint ändå. Dessutom har den en del finesser som jag saknar på min Ogio. Som ett kylfack t ex.

Tomten, jag ska försöka vara snällare än snäll dagarna fram till jul och hoppas du hittar mig och min skorsten så småning om. Sikta på nya vattentornet i byn så är det lätt att hitta.

Sköt om dig.

Hälsar
Golfer

Kommentarer
Postat av: UTE

Låter bra men jag önskar mig följande:
Wilson
Spine Drive 12 grader R
Nc6
Fybrider
5w 18 grader
4h 24 grader
Behöver ingen ny putter och wedgarna går bra (52, 56 och 69 grader).
Behöver dock en ny bag och vill gärna ha en svart Wilson om du har.
Dessutom lite assoarer i form av paraply, handduk och om du har något annat.
TACK TOMTEN!

2007-12-09 @ 19:42:29
URL: http://ute.blogg.se
Postat av: Cecilia

På min önskelista står bara fint golfväder hela nästa år och en kropp som håller.

Postat av: Jeanette

Haha! Du hade minsan en lite mer gedigen önskelista än den jag har.

Men vad vore ett badkar i mitt badrum?

:)

2007-12-10 @ 11:20:49
URL: http://www.away.blogg.se
Postat av: Dan

Angående puttern, jag har testat och testat med alla Pings G5i puttar. Craz-E puttarna var sjukt sköna, likaså Ug-Le puttarna. Man vet inte vilket fäste(för skaftet) man vill använda o så, det var nästan för många att välja mellan! (min personliga favorit var Craz-E C). Nu spelar jag med en MiniC och är väldigt nöjd med den, men ändå, mycket vill ha mer...

2007-12-10 @ 11:21:48
Postat av: Scoreman

Slit inte ut tomten, tänk på oss andra!
Jag vill egentligen bara ha bra väder, vara frisk och kanske en träklubba. Kanske som matchar min Callaway X460-driver... Jobba hårt, tomteskrälle!

2007-12-10 @ 18:04:05
Postat av: Golfer

UTE: Ingen dålig önskelista det heller.
---
Cecilia: Det finns på min lista också, dock inte här.
---
Jeanette: Hoppas tomten svänger förbi ditt hus också, men risken är ju att badkaret blir lite sotigt om det ska genom röret. Du får göra som jag, beställ lämning vid dörren istället.
---
Dan: Centerskaftad vill jag ha.
---
Scoreman: Klart du ska ha en träklubba. Om tomten kommer till mig med en Ping fairwaywood borde mina 19 gradare (X, trä 5, regular, höger) vara till salu.

2007-12-10 @ 22:24:32
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Scoreman

Golfer: Vad trevligt! Skickade med min mail i det här inlägget. Känn dig fri att kontakta mig om och när du vill bli av med den i så fall! Bra skick annars?

2007-12-11 @ 08:50:38
Postat av: Golfer

Scoreman: Det gör jag.

2007-12-13 @ 20:25:11
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0