NXT Tour, a great ball

Häromdagen skrev jag om nya NXT Tour. Nu har jag spelat ytterligare en runda med bollen och måste bekräfta det jag skrivit tidigare men även göra ett litet, men viktigt, tillägg.

Den som följt bloggen vet att jag provat ett antal olika bollar. Den boll som jag upplevt passa mitt spel bäst har varit Srixon Trispeed. Lång, mjuk och hyftat stopp på greenerna. Nu tror jag dock att jag hittat den boll som petar ut Trispeed ur min bag: NXT Tour. En riktigt bra boll. Det känns som det är en boll som svarar direkt och ärligt på alla slag. Kan låta knepigt, men vissa bollar lämnar ibland klubbhuvudet väl snabbt. Svårt att beskriva, men jag läste för en tid sedan någon som menade att t ex Wilson Dx2 Soft är som en studsboll när man slår på den med järnklubbor och wedgar. Den känslan får jag inte alls med NXT Tour.

Att nya NXT Tour är lång, det skrev jag redan i tidigare inlägg. Jag kommenterade även bollens förmåga att spinna med järn och wedgar. Här måste jag korrigera. Den spinner inte bara lite mer än gamla NXT Tour utan helt enkelt mycket mer. Vi pratar inte spinn som Pro V1, men för mig absolut tillräckligt.

Bollens hållbarhet är också mycket bra. Knappast ett märke i bollen trots spel i i 18 hål, inklusive studs på en grusväg.

image278

Bilden visar det enda märke som finns på bollen efter 18 hål inklusive vägstuds.

Kommentarer
Postat av: David

Om nya NXT tour petar alla andra från Srixon, Bridgestone osv så kan man ju inte låta bli att testa! Särskilt intressant att den går längre trots högre kompression. Kanske ska man sluta hänga upp sig på just kompression?

2007-08-12 @ 21:39:40
Postat av: Golfer

David: Testa den, ska bli kul att höra hur du upplever bollen. Det KAN ju vara så att du inte upplever den som jag.

2007-08-12 @ 21:55:41
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: David

Jepp. Vi har ju tyckt lika om de flesta bollar, men helt olika om tex e6. Sånt är golflivet!

2007-08-12 @ 23:02:15
Postat av: Golfer

David: Japp, så är det. Svårt att förstå sig på helt enkelt. Samtidigt är det just det som är en del av tjusningen.

2007-08-12 @ 23:05:50
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0