Test av bollar hos Dormy

Det är ingen hemlighet att jag gillar Dormy. Jag kan lätt drömma mig bort en timme eller mer bland prylarna i deras butiker. Igår var det dags igen. Gick därifrån med en keps. Höll i en Callaway FT-3-driver för 1.499 kr. Jag har ju en trä 7:a i samma serie som jag är mycket nöjd med, därför vore det kul att prova drivern. Blev inget köp, men bra sugen var jag.

När jag gick där bland hyllorna kom jag på att jag glömt att på bloggen fånga upp historien om golfkamraten som åkte till Dormy för att köpa nya bollar. Konsten att välja boll har jag skrivit om åtskilliga gånger. En av de saker man behöver ta hänsyn till är hur bollen känns att putta med. Hur tar man redan på det då? Jo, man kan göra som kamraten. Han åkte till Dormy med sin egen putter i handen och bad att få prova fyra olika typer av bollar. Personalen sa "oj, den frågan har vi aldrig fått, men det fixar vi" och så plockade man fram de bollar kamraten ville prova. Han åkte därifrån med två dussin nyinköpta bollar efter att ha provputtat på korsan och tvärsan. Barnen hjälpte honom att lägga upp bollarna så att han inte kunde se logotypen för att så långt som möjligt kunna utföra ett blindtest.

Bra service Dormy! Kanske kan denna testmöjlighet sättas i system, t ex skulle man i kassan mot id-handling kunna låna bollar att provputta med.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med mycket bra service.

Är sugen (mycket efter att kontinuerligt läsa din blogg) på att hitta "min" boll i år.

2009-05-03 @ 21:12:46
Postat av: Stefan

Det är alltid kul när blir överraskad av god service. Har aldrig tänkt på att testa bollar på det sättet utan kört på med min gamla hedliga V1.

2009-05-04 @ 15:37:42
URL: http://www.karverud.com
Postat av: Jocke

Håller med om Dormy kan också bara gå omkring och titta och njuta en timme eller mer när tillfälle ges.

2009-05-06 @ 20:59:27
URL: http://www.sicutmorisest.se
Postat av: Jimmy

Riktigt smart, borde finnas bollar med enbart nummer på i så fall, så att blindtest kan utföras smidigare.

2009-05-06 @ 23:12:18
Postat av: André

Nu får du fanken skriva ett nytt inlägg innan jag dör av förväntan då jag följer din blogg med stort intresse. Ha en bra dag!/ Höghandicapparen

2009-05-09 @ 19:16:07
Postat av: Golfer

André: Håll ut, det kommer mer... :-)

2009-05-10 @ 11:49:08
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0