Bollnummer

Todays Golfer har nu kommit med årets bollnummer. 48 bollar testas av fyra spelare. Två av testarna är "slower swingers", en kille som svingar 80 mph med drivern och en som svingar kring 85 mph. Ungefär som mig och många andra amatörer. Lite besviken blir jag dock över att dess spelare inte fått testa tourbollarna eller ens de bollar som de enligt tillverkarna bör passa deras svinghastigheter. Jag tänker närmast på de nya Nike One-bollarna som enligt Nike ska kunna spelas av dem som svingar från 80 mph och uppåt och Srixon Trispeed för dem över 70 mph. Och inte heller den nya Bridgestone Tour B330 RX. I alla fall kul att den finns med eftersom jag skrivit så mycket om den.

Den som är intresserad av bollar kan frossa i många spännande siffror och värden.


Kommentarer
Postat av: David

Ska köpa!!!

2009-02-05 @ 21:50:26
Postat av: Golfer

David: Absolut, gör så.

2009-02-05 @ 21:58:29
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0