Korta baksvingen

Igår var jag i den västra delen av vårt avlånga land på ännu en konferensanläggning. Jag hade förmånen att träffa en grupp människor som jag inte träffat tidigare. I samband med en kaffepaus i programmet fck jag höra att det pratades golf mellan två av herrarna. Det visade sig att den ene av dem var ordförande i en av golfklubbarna på västkusten. Han berättade att han började spela golf som 45-åring och att han idag, 17 år senare, hade fyra i handicap. Imponerade, tycker jag. Det är sällan man möter golfare som börjat spela i den åldern och som lyckats ta sig ner så långt i handicap. Hemligheten bakom hans låga handicap, fick jag veta, var att han var gammal hockeyspelare med mycket kraft i kroppen och att han svingade med en kort baksving. Det är inte första gången jag hör talas om det där med kort baksving. T o m Phil Mickelson lär ha kortat sin baksving och ökat sin längd från tee.

Lättare sagt än gjort, men ska försöka tänka på det i morgon när jag i blåsten kliver upp på Gripsholms GKs första tee.

Kommentarer
Postat av: UTE

Ja!

Det låter jättebra för varje gång jag spelar med några nya i bollen så kommer alltid kommentaren - vilken kort baksving. Men med 12,3 i hcp så tycker jag det är ok med den svingen.

Hälsningar!

UTE

2008-10-09 @ 21:44:01
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Golfer

UTE: Det är resultatet som räknas.

2008-10-09 @ 21:46:02
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0