Dags att ta lektioner

Jag har genom mina år som golfare tagit väldigt få lektioner. Grönt kort-kursens lektioner för 11 år sedan, sedan en kurs i Spanien och några strölektioner. Jag har varit nöjd med de lektioner jag fått, men det är svårt att ändra saker och ting. Joakim Grönhagen sa till mig för ett par år sedan när jag tog lektioner av honom att man inte ska förvänta sig att det går att ändra ett muskelminne som har nötts in med tusentals svingar under flera år efter bara en lektion. Det tar lång tid och mycket träning för att lyckas ändra svingen och fått bort eventuella svingfel.

Joakim var bra. Jag kan mycket väl tänka mig att ta hjälp av honom igen. Men om det är någon golftränare som får besök av mig i närtid så är det nog inte Joakim. Inte nu när man kan få hjälp av Marlene Hedblom, som blir headpro på Arlandastad i januari.


Foto lånat från golf.se

Jag gillar henne. Och hennes bror också för den delen. Jag har tidigare haft hjälp av en kvinnlig pro: Petra Lindström. Hon var riktigt bra, men har slutat som pro och finns nu på förbundet istället.

Jag tror faktiskt att jag hellre tar hjälp av en kvinnlig pro framför en manlig av någon anledning. Kanske ska jag kontakta Marlene. Jag behöver nog slipa lite på svingen till nästa säsong.

Kommentarer
Postat av: Jöran

Hej, jag tänker inte förlänga mitt medlemsskap på Arlanda nästa år. Tyvärr kan man säga när hon nu kommer dit. Ser bra ut dessutom o det är väl alltid trevligt, inte sant?

2008-11-04 @ 13:43:00
Postat av: Golfer

Jöran: Jag tror hon är duktig. Har sett henne leda lektion. Hon ser dessutom glad och trevlig ut och det är viktigt med en positiv framtoning när man har med människor att göra.

2008-11-04 @ 21:58:33
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0