15 Minute Golf

I morse började jag lyssna på en podsändning från Golf Smarter som handlade om ett koncept som heter "15 Minute Golf". En amerikansk kille som kommit på att golf lärs ut på fel sätt. Låt folk svinga som dom svingar, då blir dom bättre. man behöver inte geta hur en sving fungerar för att lära sig spela golf, precis som man inte behöver förstå hur en klocka fungerar för att kunna avläsa tiden på den.

Jag måste säga att jag tröttnade på säljpratet.
Jag orkade inte lyssna klart. Någonstans handlar det väl också om att jag tror på att det finns vissa grunder i golfen som man måste följa. Om man, som Joakim Grönhagen säger, ska ändra en rörelse som nötts felaktigt under tusentals svingar så ändrar man inte på den efter bara 15 minuter.

Eller gör man? I så fall får någon gärna berätta för mig hur.

Det är bara att läsa HÄR. Jag åker till Marlene så länge.

Kommentarer
Postat av: Peter Norén

Lyssnade också på den podcasten - håller fullständigt med dig man blir så trött. Hans liknelser som han gör med andra rörelser är ju helt befängda. Man hör ju också på intervjuaren Fred ... att han är LÄTT tveksam till killens idér.

2008-10-31 @ 16:02:13
Postat av: Golfer

Peter: Ja, jag orkade som sagt inte att lyssna klart. Skönt att höra att jag inte är ensam om att vara skeptisk.

2008-10-31 @ 19:14:43
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0