Ska man tro på detta?

Jag är ingen bakåtsträvare. Jag tycker utveckling är bra och spännande. Jag älskar golfbollar.

MEN...



...jag känner mig inte säker på om jag gillar den här bollutvecklingen. Företaget TruVis säger att detta är framtiden. De vita bollarna kommer snart att vara borta från marknaden. Förhandling pågår med flera av de stora bolltillverkarna. De nya bollarna med färgade fält på hjälper golfaren genom att bollen upplevs större och därmed lättare att träffa. Tänk dig ett "tight läge" och du ska chippa över en bunker, då kommer den här bollen genom sina färgade fält att ge det självtroende som krävs för att slå till bollen ordentligt. Det låter väl bra?

Att man dessutom kan se hur bollen rullar när man puttar och chipar är en bonus som bidrar till att man lär sig om sitt eget spel. Har man bara provat vill man inte gå tillbaka till de helvita bollarna, säger dom som provat. Nja, jag är fortfarande inte övertygad. Vi får väl se vad som händer. Är detta framtiden lär det inte dröja länge förrän de första bollarna med dessa mönster dyker upp på marknaden. Ska vi gissa vilka som vågar prova dessa på marknaden först? Jag tror på Wilson. Och jag kan ge mig på att jag köper ett av de första dussinen på svenska marknaden. Kanske skriver jag då ett lyrisk inlägg om den fantastiska bollutvecklingen. Vem vet, då kanske jag glömt att jag skrivit detta skeptiska inlägg.

Vill du läsa mer om TruVis-bollen, köp då decembernumret av Golf World.

Kommentarer
Postat av: Peter Norén

Är det fotboll jag vill spela använder jag, just det en fotboll. När jag spelar golf vill jag att bollen ser ut so, ja du gissade rätt - en golfboll! Jag är absolut ingen bakåtsträvare - men det här ser f-n inte klokt ut.

2008-11-10 @ 22:03:08
Postat av: Golfer

Peter: Så sant.

2008-11-10 @ 22:10:33
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Markus Stöld

Hittade din blogg idag och det var verkligen en trevlig bekanskap. Har nog ägnat både en och två timmar för att gå igenom det du skrivit. Framför allt reportaget från Skottland gav mig rysningar. Drömmer själv om att gå upp på första tee på "The old course" någon gång - vilket inte längre är "någon gång" utan nu jäklar skall de bli av. Planerna är i full gång och jag tänker sno en del tips från din blogg.



När det gäller bollfrågan ovan är jag, trots min ringa ålder i sammanhanget, alldeles för konservativ för att överväga att spela med cirkusbollar.

2008-11-10 @ 23:30:17
Postat av: Alina

Godnatt på dig! :)

2008-11-10 @ 23:35:52
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Andreas Åman

Håller helt med övriga. Golfbollar skall va vita! Jag har sett Paula Creamer spela med en rosa boll vilket ser förjäklig ut.

2008-11-11 @ 08:59:59
Postat av: Anonym

Självklart Wilson!

Det är ju märket som de bästa spelar med och de brukar ju var först med nya "grepp".

Dessutom så spelar jag ju på Wilson.

Hälsningar

UTE

2008-11-11 @ 18:26:50
Postat av: Golfer

Markus: Kul att du hittat hit och att du gillar bloggen. Ja, resan till Skottland var verkligen en drömresa. Hör av dig om du vill ha mer tips än det som finns skrivet på bloggen. Du hittar mig på [email protected]

---

Alina: Sov gott.

---

Andreas: Jag har en rosa boll. Du kan få prova nästa gång vi spelar. ;-)

---

UTE: Ja, mycket möjligt att det blir Wilson. Men inte vill man väl spela med en prickig boll?

Andreas:

2008-11-11 @ 21:05:45
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0