Absolut Callaway balls

Callaway laddar upp inför säsongen 2009 med nya bollar.

Hx Hot Plus: Ersätter Hx Hot. Den nya bollen har en större kärna och ett tunnare skal jämfört med sin föregångare. Fortfarande en tredelsboll som ska ge längd, nu med mer känsla.



Big Bertha Diablo:
Ersätter Big Bertha-bollen. En mjuk tvådelsboll som ska ge längd. Även denna har fått större kärna och tunnare skal. Under den gångna säsongen har jag spelat en del med den gamla BB-bollen och den är riktigt bra. Kanske kan den nya bollen utmana Srixon Softfeel och andra "mjukisbollar" i min bag.



Warbird Plus: Och för tredje gången, bollen har tunnare skal och mjukare kärna jämfört med sin föregångare. En annan nyhet är att Warbird nu får HEX-dimples. Fortfarande är det en tvådelsboll som ska vara riktigt lång. En av de längsta bollarna "där ute" enligt en del tester.


Och oavsett hur bra dessa bollar är så leder Callaway i alla fall designligan. Mycket tid och kraft har lagts ner på att göra förpackningar som skiljer sig från mängden. Sedan länge är de traditionella bollförpackningarna borta. Den grafiska designen är genomtänkt och gjord för att synas i hyllorna där de står tillsammans med andra fabrikanters förpackningar. Här är Callaway nytänkande och har i mitt tycke lyckats väl.

Andra som tänkt i samma banor när det gäller synlighet på hyllorna är Absolut Vodka. När den första vodkan skulle lanseras och flaskan designas funderade man på hur flaskan skulle se ut för att synas i hyllorna. Det blev en flaska med en helt annan form än andra flaskor på den tiden. Man valde också att ta bort etiketten och trycka direkt på flaskan, något ingen annan gjort tidigare. Ett lyckat drag, vet vi nu.

Kommentarer
Postat av: David

Trevliga nyheter! Fast mest längtar jag till 330-RX från Bridgestone. Hur fick du tag på dina? Superbra blogg som vanligt förresten, även om jag skriver mindre så läser jag lika mycket :)

2008-11-02 @ 11:14:40
Postat av: Golfer

David: Kul att du hänger med. Bollarna jag var sk promotionbollar.

2008-11-02 @ 12:53:53
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Bob Brancato

I've played the BB for two years now. I find it to be a great match of performance and affordability. Thanks for the scoop on the Diablo.

2008-11-02 @ 14:43:51
URL: http://averagegolfer1.blogspot.com
Postat av: Golfer

Bob: Thank you for reading my blog.

2008-11-02 @ 16:56:40
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0