Drivertankar 2 – Avblåst driverinköp

Eftet att ha läst Tom Wishon tror jag mig ha släppt tanken på att köpa en ny driver inför kommande säsong. Det goda resultatet under säsongen med Bang-drivern spelar också in.

Jag tror jag ska göra så här istället:

Ping G10-drivern: Skaftbyte för att få mer av den känslan jag idag har med min Bang-driver med Fujikura-skaft. Vad det blir för skaft får EasySwing hjälpa mig med.

Golfstore-drivern: Skaftbyte. Skaftet från G10-drivern, ett UST V2 HL, åker i denna driver.

Bang-drivern: Möjligt att jag sätter på en nytt grepp, annars får den vara som den är.

Men...nu snurrar tankarna kring att hitta en ny fairwayklubba som kan komplettera drivern och den trä 7:a som hängt med under senare delen av säsongen. Möjligtvis en trä 4 (17 gader) eller en trä 5 (18 grader). Kanske "måste" jag också hitta en ny hybrid. Inte helt nöjd med den jag har. Alltså den hybrid som tillhör mitt järnset. De andra tre jag har är jag ju inte heller nöjd med. Dom står i garderoben sedan länge.

Kommentarer
Postat av: Jöran

Hej, jag bytte ut min spoon till Callaway FT-i trä femma på 18 grader. Det är nog min bästa klubba idag. Från Tee slår jag 200 meter, raka o säkra slag. Från fairway 180 +. Prova den.

2008-11-04 @ 13:27:41
Postat av: Golfer

Jöran: Klokt val.

2008-11-04 @ 22:00:00
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0