Läsvärt

Efter att ha läst Peters kommentar till mina drivertankar blev jag inspirerad att läsa lite av klubbmakargurun Tom Wishons funderingar. Därför har jag nu beställt följande böcker från Adlibris:





Och...
Det räcker inte med att köpa en ny driver för att slå längre, man måste träna också. Det räcker inte med att köpa en ny driver för att slå längre, man måste träna också. Det räcker inte med att köpa en ny driver för att slå längre, man måste träna också. Det räcker inte med att köpa en ny driver för att slå längre, man måste träna också. Det räcker inte med att köpa en ny driver för att slå längre, man måste träna också. Det räcker inte med att köpa en ny driver för att slå längre, man måste träna också. Det räcker inte med att köpa en ny driver för att slå längre, man måste träna också.
Jag kan flyga jag är inte rädd. Jag kan flyga jag är inte rädd.

Kommentarer
Postat av: Peter Norén

Hoppas du får "The search for the perfect driver" när jag beställde den var den restad och jag fick inte mitt ex. Har däremot den andra boken samt "The search for the perfect golf club". Hörde en intervju med Tom Wishon på golfsmarter podcast där han säger att det är ungefär samma bok men färre sidor då man koncentrerar sig på en klubba.



Oerhört intressant läsning om man vill lära sig lite om våra instrument - samt väldigt snabblästa.



Lycka till Peter

2008-10-07 @ 20:39:43
Postat av: Golfer

Peter: Vi får se vad som dyker upp. Lär berätta här på bloggen.

Så du har också hittat till podsändningarna från Edwin Watts. Kul.

2008-10-07 @ 20:49:22
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Cia

... Man måste träna också ;-)

Passa på att köra lite core i vinter. Ihop med svingträningen kommer det att göra dunder för dina drivar!

Postat av: Anders

Klart imponerad av Wishon, köpte hans 919THI-huvud och lät EasySwing sätta på ett skaft, kanonnöjd. Går c:a 1,5 grad högre än nominellt loft.

2008-10-08 @ 18:57:20
Postat av: Golfer

Cia: Mmm, vet. Skrev det. Men core, hur gör man det?

---

Anders: Jag också efter att ha lyssnat till en intervju med honom idag.

2008-10-08 @ 21:04:21
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0