Hemmaträning

Jag har en kompis, som det brukar heta...

Golfsugen som han var tog han en järnsjua och ställde sig i trädgården och luftsvingade. Det kändes riktigt bra. Svinghastigheten ökades på lite. Tankar på att svingen verkligen var bra dök upp i huvudet. Då händer det....swisch... Järnsjuan far ur greppet med riktning grannens hus. Tre varv i luften sedan slår den rakt in i sovrumsfönstret....krasch! Fönstret sprack med en smäll, men som tur var hamnade klubban utanför huset.

Min snabbe, både i kropp och tanke, kamrat kilar på pigga ben genom häcken och in på grannens tomt. Hämtar klubban och pinnar snabbt tillbaka in på den egna, trygga tomten och in i huset.

När grannen kom hem den kvällen gick min kamrat över för att förklara:

"Jag har haft besök av några barn under dagen och det hände en olycka när dom lekte med en boll..."

Kommentarer
Postat av: bombmannen

Snygg räddning! ;)

2008-07-13 @ 10:52:53
Postat av: Anders

Haha du får skaffa fler bollnät så att du kan rama in dig :)

2008-07-13 @ 19:59:25
Postat av: Berglund

Haha, ja herregud ;)



Hittade en riktigt skön boll idag när jag luftade klubborna, TaylorMade TP Burner LPD vill jag minnas att den heter. Mjuk som attan, är det en tourboll månne?

2008-07-13 @ 21:30:59
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/
Postat av: Golfer

Kom ihåg, historien handlade om kompisen. :-)

---

Berglund: Nja, ingen riktig. Tourboll med distans säger reklamen, men den ligger snäppet under de dyra tourbollarn. Kostar 329 kr dussinet. Är en tredelsboll med Iothane-skal, inte urethan med andra ord. Kompression på 60. Jag har aldrig provat den, men den låter intressant.

2008-07-13 @ 22:02:38
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Cia

Undrar just vad den golfsvingen kostade honom. Jag har hört att självrisken på såna där olyckor ligger på sisådär 1200 spänn. Det är typ tre greenfee, det...

2008-07-14 @ 12:29:22
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: Anders

Det är bara en greenfee på bro hof :D

2008-07-14 @ 19:32:23
Postat av: Golfer

Cia: Något att tänka på. Bättre att spela än att träna kanske är budskapet. Man bör i alla fall låta bli att svinga i hallen med skohorn, som jag gjort och träffat taket, och att luftsvinga på med riktning grannen.

---

Anders: Jag spelar hellre Bro Hof än betalar en själriks till följd av "abstinenssvingande".

2008-07-14 @ 20:07:23
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0