Bollförrådet 7, Pinnacle

Ett underskattat märke. Många är de golfare som spelar på dyra bollar som dom skickar ut i skogen titt som tätt. För alla dem är Pinnacle ett märke att titta närmare på.

Förr var Pinnacle ett "stenkulemärke" men idag har dom både mjuka och hårda bollar. Och om någon missat det så är det Acushnet som äger Pinnacle. Och Titleist.





Den rosa, den slog jag bort idag på Fogdö GK. Den skickades med ofrivillig bestämdhet rakt ner i ett vattenhinder. Bollen fick jag i samband med UTE International 2006. Den var någon form av jumbopris i en av deltävlingarna. När den rosa var borta valde jag en Titleist PTS Carry (som dyker upp i senare inlägg). Skillanden i mjukhet mellan de olika bollarna var slående, vilket förvånade mig eftersom den rosa är en damboll och ska vara rejält mjuk.

Under den rosa till vänster ligger Pinnacle Exception, den bollen som fick många att omvärdera märket. Äntligen en mjuk Pinnacle! Ett undantag från alla de andra hårda.

Lady, en billig damboll som för mig känns lite lättare än andra bollar.

Gold LS, bollen jag spelade hela första min säsong på 1997. Sedan dess har den dock blivit mjukare.

FX Soft, kan sägas vara en arvtagare till Exception. En mjuk Pinnacle. Jag har dock ingen större erfarenhet av den, samma sak gäller den sista Long Drive.

Läs mer om Pinnacle och deras bollar HÄR.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ahh, fick visst varken med namn eller bloggadress på gårdagens lyckönskning. Läckra bilder... som sagt avis...får se om det kanske går att gå ut en runda imorgon.....

2008-12-28 @ 02:05:04
URL: http://livscoach.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sv- Tack för kommentarer!! Var in och tittade på sidan du tipsade om....har lagt den som en favorit!!

Får återgälda tipset: http//www.fore.nu , fast den kanske du redan har koll på?? En bra golfsida med drygt 9000 medlemmar, du kan registrera ronder & föra statistik över ditt golfspel. Ett tips iaf.

Här är det fortfarande snö och flera minusgrader, suck. Fick den geniala ideen att åka till innegolf och slå lite men efter lite efterforkningar så var det stängt idag, dubbelsuck :-).

Ha en skön söndag!!

2008-12-28 @ 11:51:01
URL: http://livscoach.blogg.se/
Postat av: Anders

De få "dambollar" jag spelat på är mjuka i kompressionen men de är ju stenhårda i skalet tycker jag.

2008-12-28 @ 14:12:21
Postat av: Golfer

Lisa: Tack för tipset. Jag har varit där, men är inte registrerad.

---

Anders: Ja, det är min erfarenhet också, men det finns undantag. Kommer i senare inlägg i serien om bollförrådet.

2008-12-28 @ 14:18:05
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: bombmannen

Pinnacle Gold soft är en helt okey boll med tanke på priset. 169kr för ett 15-pack.

Med närmare eftertanke så finns det nog ingen boll som slår det prestanda/pris.

2008-12-28 @ 15:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0