Bollförrådet 1, prolog

Det var någon gång på 70-talet, gissar jag. Företaget min far arbetade för var med och sponsrade en golftävling på Eskilstuna GK. Dagen före tävlingen var han och jag ute på banan och satte upp skyltar. Jag tror det var första gången jag besökte en golfbana. Ett minne från den där dagen är den här bollen.

Logotypen med IR som tillhör det amerikanska företaget Ingersoll Rand.
Vem som tillverkat bollen framgår inte om det inte är så att DP står för Dunlop. Det skulle kunna vara så.



Detta är det första inlägget i en serie som bygger på en djupdykning i mitt bollförråd. Jag har ägnat del av dagen åt att sortera, tvätta och fotografera mina bollar. En aktivitet som skulle kunna kategoriseras som "vuxna-män-leker". När jag satt där på golvet med alla bollar uppställda på mattan vandrade mina tankar till tiden i livet då jag lekte med plastfigurer i form av indianer och cowboys.

Jag försökte involvera tonåringen här hemma i min lek. Det lyckades inte. Han har visserligen under en kort tid i sitt liv varit golfbiten, men nu är det annat som gäller. Därför tittade han bara förvirrat på mig. Vad som hände inne i hans huvud tror jag inte jag vill veta. Kanske kommer han trots allt att minnas den här dagen, precis som jag minns dagen med min pappa för länge, länge sedan. Jag minns dagen med glädje, han kanske kommer att minnas dagen med förvirring.

Kommentarer
Postat av: Christina W

Inte bara tonåringen är förvirrad - även sambon har drabbats

2008-12-25 @ 21:02:23
URL: http://metrobloggen.se/godmat
Postat av: Golfer

Virvla: Det är ett önskemål jag kommer att ha svårt att uppfylla, men du får väl prata med sambon.

2008-12-30 @ 18:06:21
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0