Bollskörd under Skottlandsveckan

Jag hade med mig  9 st Titleist NXT Tour, 6 st Srixon Softfeel, 6 st Srixon AD333, 3 st Callaway Hot Bite och 1 st Titleist Roll. Spelade första rundan på NXT Tour, tills dess den bollen försvann i en buske. Hittade i samma buske en Titleist Roll. Spelade på den några hål, men gillade den inte utan valde en ny NXT Tour.

Öppnade Old Course med en NXT Tour, men slog bort den på andra hålet. Därefter kom Srixon Softfeel att bli huvudboll för resten av veckan. Mjuk och skön och funkade bra i vinden. Stack emellan någon gång med AD333 och Hot Bite, men Softfeel trivdes jag bäst med under veckan.

Slog under fem rundor bort totalt sex bollar och hittade tre varav jag behöll två (en AD333 och en Titleist Roll). Den tredje hittebollen gav jag bort eftersom jag inte spelar på Pro V1.

Vad kan man lära av detta?
Välj en boll som du trivs med och spelar bra med och håll dig till den. Varför packa med flera olika modeller och märken? Bara för att det är kul att testa? Eh, ja. Med andra ord, jag har inte lärt mig något alls. Den här veckan har jag förresten tänkt prova TaylorMade TP Black. Läst att den ska ge bra med längd även för oss "slower swingers".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja man ska hålla sig till en boll, åtminstone under rundan. Jag tycker det blir svårare vid närspel och speciellt puttningen med olika hårda skal. AD333 och NXT Tour är bollarna jag spelar med nu. Skulle jag snubbla över ett dussin Bridgstone Tour B330 så köper jag det direkt, absolut min favorit. Har du spelat den??

2008-08-25 @ 09:12:11
Postat av: Golfer

Har testat både B330 och B330S, men bara inomhus. Upplevde dem båda som lite hårdare än jag är van vid.

2008-08-25 @ 21:52:35
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0