Svinga som Ernie puttar

Fick ett tips i veckan.

När Ernie Els har problem med sina drivar (händer det!?) så beror det ofta på att han svingar för fort. Det han gör då är att gå till puttinggreenen för att slå ett antal tremetersputtar. Den farten han behöver för att sänka en sådan putt är den han eftersträvar för sina drivar.

Tipset är alltså, svinga din driver med samma tempo som du  (och Ernie) slår en tremetersputt.

Jag testade idag. Träffade "mitt i köttet" och drog iväg bollen 25 meter längre än jag brukar på hål 2, Kallfors GK.

Varför ska det vara så svårt att svinga så lugnt och fint varje gång?

Kommentarer
Postat av: Jöran

Jonas vi lär oss något varje dag!

2007-09-01 @ 22:35:55
Postat av: Golfer

Jöran: Tur det. Vi glömmer ju saker också. Jag glömde bort Ernie-tipset och missade senare under kvällens spel ett antal fairways. Men jag klagar inte. Spelade 13 hål, gjorde sex par och fick ihop 27 poäng.

2007-09-01 @ 22:59:42
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Richard

Vilket bra tips. Verkar funka bra på dig, eftersom dina drivar är på ca tre meter... Förlåt, men jag vara bara tvungen att skoja lite ;-]
Tempoövningen "att andas in i näsan genom baksvingen och ut genom munnen i framsvingen" tillsammans med detta tip från Ernie verkar spontant vara riktigt bra. Enkelt och smidigt att tänka på ute på banan. Tackar, tackar golfer

2007-09-03 @ 00:09:55
Postat av: Golfer

Richard: Bjuder på alla sådana kommentarer :-) Det är ju lägst score på hålen som gäller, inte längst.
Jodå, det är ett helt okej tips, precis som det där om att tänka Cindy i baksvingen och Crawford i genomsvingen. Funkar också. Ibland.

2007-09-03 @ 21:59:10
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0