Boll med ZERO kompression från Wilson

När jag började spela golf för tio år sedan fanns det bollar med en kompression på 100 och på 90. Sedan dök det upp s k lågkompressionsbollar som hade en kompression kring 85. Därefter har bollarna blivit allt mjukare. Såväl tourbollar som bollar för alla medelgolfare. En nyhet inför säsongen 2007 var Wilsons nya boll med så låg kompression som 50. Nu tar Wilson ytterligare ett steg genom att lansera en boll utan kompression - Zip ZERO.

Ska man tro Wilsons beskrivning av bollen är denna boll helt unik och kombinerar alla de egenskaper som i alla fall jag önskar att en boll ska ha; längd, spinn och känsla. Den är säkert hållbar också eftersom skalet är gjort av ionomer. Inte nog med det, det är en tredelsboll också.

?The Zip delivers the longer distances that the consumer has come to expect, and then blows the competition away with shot-stopping spin and a feel that is simply remarkable?, säger Tom Gruger chef för golfbollar på Wilson Golf i ett pressmeddelande.

image376

Mer om Zero finns att läsa HÄR och HÄR.

Kommentarer
Postat av: Dan

Gillar ju Wilson Staff, spelade mycket med deras Dx2soft-bollar under säsongen. Men det här...det låter ju mystiskt, mycket förbryllande..

2007-10-09 @ 22:51:47
Postat av: Golfer

Dan: Ja, jag håller med. Nu är väl kompressesionen egentligen inte noll annat än i kärnan, kan jag tro. fattar inte ens hur det funkar i och för sig, men ändå. Det talades någonstans om att denna boll går från hård till mjuk, till skillnad från t ex tourbollar som går från mjuk till hård.
Men visst låter det som en mycket intressant boll. Lär bli en del snack om den framöver kan jag tro. Bollen släpps nu i oktober i USA. Om och när den når Sverige återstår att se. I de rapporter jag tagit del av från mässan i Jönköping och den i Tyskland har jag inte hört något alls om den här bollen, vilket i och för sig inte behöver betyda någonting alls.

2007-10-10 @ 08:00:17
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Anfänger

Låter nästan för bra för att vara sant :-)

2007-10-11 @ 12:11:24
URL: http://blog.rfl.se
Postat av: Golfer

Anfänger: Precis, men det sa också många i början av den här säsongen när Wilson kom med den nya DX2-bollen. Den fick väl inget absolut genomslag under säsongen, men en bra boll är det i alla fall. Ska bli spännande att prova denna.

2007-10-12 @ 20:11:52
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0