Nya bollar från TaylorMade?

I USA kan man just nu i många butiker hitta TaylorMades bollar Red och Black till nedsatt pris. Det brukar vara första tecknet på att nya modeller är på väg. I och för sig skulle det ju ligga i linje med den takt TaylorMade håller när det gäller att presentera nyheter, men jag tvivlar.

Red och Black kom ganska sent på säsongen 2006 och har inte riktigt etablerat sig ännu som ett alternativ på tourbollsmarknaden. De som köper bollar för över 500 kr/dussin byter inte gärna. Det är därför inte lätt att ta marknadsandelar på marknaden för tourbollar. Särskilt nu när det finns så många modeller att välja bland. Jag tror därför att det reducerade priset är ett sätt för TaylorMade att försöka etablera sig bland de stora bollmärkena och inte ett tecken på att nya eller uppdaterade bollar är på väg.

Kommentarer
Postat av: virvla

Jo, och jag ska väl tillägga att Reader ibland (rätt ofta misstänker jag) är lite sena med att uppdatera och alltså kan man läsa nya inlägg tidigare om man går in direkt på bloggen, men oftast gör ju inte en timme eller tre någon skillnad

2007-03-18 @ 16:13:27
URL: http://virvla.se
Postat av: Golfer

Virvla: Tack. Jag ska testa.

2007-03-18 @ 16:43:20
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0