Designa ditt klubbhuvud

För några år sedan läste jag att Laura Davies hade låtit lackera ett motiv på sitt driverhuvud. Vad det var motiv hon valt kommer jag inte riktigt ihåg, men jag har för mig att det var ett självporträtt. I förra veckan "snubblade" jag över en svensk sida på nätet som erbjuder motivlackning av drivers och fairwaywoods. Häftigt! I alla fall vid första anblicken. Snygga och läckra motiv. Huvudet gick genast igång på vad jag skulle vilja ha för motiv på drivern. Skulle det vara någon av symbolerna som jag skrev om att jag kan tänka mig att ha på bagen? Eller vill jag ha sambons vackra leende framför ögonen när jag ska slå? Eller..., ja, det tål att fundera på.

Här är i alla fall några smakprov på vad som går att åstadkomma:

image185

image184

image186

Jag har funderat. Jag vill ha mitt driverhuvud svart. Tråkigt? Ja, kanske, men jag vill inte ha något som riskerar att distraherar när jag adresserar bollen.

Här kan man läsa mer: http://www.driverdesign.se

Kommentarer
Postat av: Richard

Cool att ha något speciellt på sina Mw.
Docj avid Gunnarsson som målar masker åt målisar både i Elitserien och NHL samt flera kända motorstjärnor är ett par snäpp värre.
http://www.daveart.com/v2/index.php?lp_lang_pref=sv

2007-06-18 @ 21:56:31
Postat av: Richard

PS. Laura D. Hon hade väl sitt favorit fotbollslag på sitt driverhuvud om jag inte minns helt fel.

2007-06-18 @ 21:58:12
Postat av: Golfer

Richard: Låter troligare att det var motivet.

2007-06-18 @ 22:10:28
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Jöran

sambons leende på drivern? Det gäller att slå till rejält. Hoppas hon gillar det!

2007-06-19 @ 09:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0