Lugnt, mjukt och fint

idag var det besök på Sundbyholms GK. Sällskapsrunda med moster och morbror. Inte nog med det sambon var åter igen med som caddie. Rena släktkalaset. Andra rundan på rad med sambon som caddie och jag börjar redan vänja mig och hon också. Samspelet funkade perfekt. Kanske var det just därför, i kombination med trevligt sällskap, som det blev en av årets bästa rundor.

Huvuddelen av Sundbyholms första tio är skogshål som dessutom är ganska smala. Väl framme på tee 11 står det på teeskylten "...dags att ta fram drivern". Jag vet inte för vem den skylten är skriven. Inte för mig i alla fall. Min driver gick som en klocka idag så jag slog drive på alla par 4:or och par 5:or även under banans första del. På ett par av hålen hade det kanske räckt med trä 5 eller trä 3, men varför chansa när drivern satt där den skulle. Kanske just för att jag spelade mitt spel så betalade det sig. 19 poäng på första nio trots två "ettor".

På hål 11 kom det en regnskur som ställde till det lite, men jag fortsatte resten av rundan att svinga lungt, mjukt och fint. Kul när det flyter. Och kul att få ha sambon med när speler flyter, precis det jag skrev häromdagen att jag gärna ville visa henne. Scoren landade väl, men ingen sänkning. Den kommer vad det lider. Det viktiga var att spelet kändes bra.

Och tack moster och morbror för trevlig dag på golfbanan, god lunch och inte minst goda mackor.



Uppmjukande svingar




Redo

Kommentarer
Postat av: Kerstin

En regnskur, det hade jag varit tacksam för om det var under mina två golfdagar här i Borås. Har spelat golf i ca 8,5 timmar...Det låter trevligt att spela med släkt och sambo. På Bredareds gk på hål 15, ett korthål på 90 m, finns det en skylt intill green, till vänster, där det står, "Dags att boka en lektion?" Det har nog fått många att tänka till.

Postat av: Golfer

Kerstin: Ja, vi kan verkligen inte klaga på att sommaren regnat bort.

2007-07-25 @ 17:10:12
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Richard

Tjena. Att du vågar ha med sambon på bagen? Då ser hon ju att allt ditt tjat och förklarande om varför du "måste" ha denna och denna golfprylen inte gjort dig till bättre golfare.... ;-}

2007-07-25 @ 19:18:52
Postat av: Golfer

Richard: Jag behöver aldrig tjata. Vi har ju en deal, som jag skrivit om tidigare. :-)

2007-07-25 @ 21:41:31
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Moster och morbror

Nu har vi läst. Vi tycker att det var lika trevligt
som ni. Vi gör om det efter nästa födelsedag.

2007-07-26 @ 20:13:05
Postat av: Golfer

Moster och morbror: Det ser vi fram emot.

2007-07-27 @ 00:16:23
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0