Lurad?

Så märkligt! GolfBallTest.org har tittat närmare på Titleist NXT Tour '07 i jämförelse med tidigare version av NXT Tour.  Dom konstaterar att bollarna invändigt ser väldigt lika ut, men att det skiljer i både kompressionen och skalets hårdhet.

Om jag skulle ha gissat hur förhållandet var mellan de båda så skulle jag tveklöst sagt att NXT Tour '07 var den mjukare av de båda. Men ack nej. Så är det inte visade det sig:

NXT Tour '07
Skalets hårdhet: 82
Kompression: 93

NXT Tour "den gamla"
Skalets hårdhet: 80
Kompression: 84

Så konstigt! Känner mig nästan lite lurad. Lurad av GolfBallTest.org som kan ha gjort fel i sin test eller lurad av Titleist som mixat med gummiblandningen som gör att hårt känns mjukt, eller kanske lurad av mig själv som upplevt något som kanske inte är med den objektiva sanningen överensstämmande.

Kan det vara så att det är någon form av placeboeffekt som drabbat mig? Titleist kommer med en ny boll som jag tror ska vara bättre och mjukare än den gamla. Eftersom jag upplever den som bättre upplever jag den också som mjukare. Kanske, kanske är det så.

Spelar testresultaten från GolfTest.org någon roll då kan man undra? Blev NXT Tour '07 en sämre boll för mig efter att jag tagit del av dessa resultat? Nej, självklart inte. Resultaten spelar ingen som helst roll. Det är den subjektiva upplevelsen av bollen som har betydelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0