NXT Tour...inte bara jag

I tidigare inlägg har jag prisat nya NXT Tour. Idag läste jag en annan recension av NXT Tour med intressanta jämförelser med andra bollar. Recensionen finns i sin helhet i den här trådenwww.golfwrx.com.

Recensionen är skriven av "ColinMB" från Canada. Här är jämförelserna från hans recension:

Callaway HX Hot:
Distance: *****
Driver Spin (amount): *
Iron Spin (amount): *
Feel : ***

Bridgestone E6:
Distance: ***
Driver Spin (amount): *
Iron Spin (amount): **
Feel : **

Srixon Trispeed:
Distance: ****
Driver Spin (amount): **
Iron Spin (amount): ***
Feel : ***

Titleist NXT-Tour '07:
Distance: ****
Driver Spin (amount): ***
Iron Spin (amount): ****
Feel : ***


Hans jämförelser stämmer ganska väl med min egen uppfattning så här långt. Jag skulle dock ha gett e6 ytterligare en * i kategorin Feel. Jag skulle också ha tagit bort en * från Hx Hot när det gäller Distance. Jämförelsen med Trispeed tycker jag var extra intressant eftersom NXT Tour precis fått ersätta Trispeed i min bag. Och i jämförelsen mellan de båda instämmer jag i alla stjärnor.



Kommentarer
Postat av: David

Har fortfarande inte testat Trispeed eller NXT Tour, men jag har spelat ännu mer med e6 och imponeras av den spinn jag har fått från 150 meter och in. Att döma av dina, och ColinMB:s, kommentarer så spinner e6 ändå mindre än de andra två med järnen. Jag måste testa. Typiskt :)
(Spelade en 9-hålare med Srixon soft feel också, men den kändes nu som ett nerköp efter att ha spelat "tourigare" bollar den senaste tiden.)

2007-08-14 @ 23:28:09
Postat av: Golfer

David: Japp, bara att ge sig ut och prova :-)

2007-08-15 @ 11:47:49
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Golfer

Hittade ännu en intressant och fyllig recension:
http://www.hookedongolfblog.com/2007/07/31/new-titleist-nxt-tour/

2007-08-22 @ 19:51:28
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0