Tack!

För den som besökte den här bloggen "när det begav sig" har förstått sedan länge att den inte längre är aktiv. Jag vill med det här inlägget en gång för alla förklara bloggen som avsomnad, eller nedlagd om man så vill. Varför då, kan man undra. Jo, jag är nu helt säker på att jag inte kommer att väcka liv i bloggen. Det var en himla rolig tid på många sätt att starta och driva bloggen. Samtidigt tog den mycket tid och någonstans där finns skälet till att jag valde att sluta skriva. Tiden finns helt enkelt inte längre. Och finns det tid för att blogga så blir det just nu på en helt annan blogg, inriktad på ett helt annat intresse som på senare tid tagit alltmer av min fritid nämligen foto. Förra säsongen halverade jag antalet spelade rundor mycket på grund av, eller kanske tack vare, fotograferandet.

Jag vill tacka alla som besökt och fortfarande besöker den här bloggen och finner nöje i att läsa de gamla inläggen. Några står sig väl även idag, medan andra känns gamla då det hänt mycket sedan bloggen skrevs inte minst på utrustningssidan.

Sedan vill jag passa på att komma med ett "avslöjande". När jag startade den här bloggen valde jag att göra det anonymt under alias Golfer. När det första inlägget skrevs i januari 2007 var det sällan så att bloggar skrevs under riktiga namn. Idag upplever jag att det är annorlunda. Därför tänkte jag berätta att jag som drivit denna blogg heter Jonas Mauritzson.

Foto: [email protected] /Chris Wesslén

 

Även om tiden jag lägger på golfen har krympt har golfintresset inte gjort det. Och jag är lika prylgalen då som nu... Det har även i år blivit en resa till annat land med "gubbarna" för att spela tävlingen UTE International. I år styrde vi mot Turkiet. Några av bilderna finns HÄR.

Nog om golf. Idag tar som sagt fotograferandet mycket tid. Ett intresse jag delar med min kära sambo. Vi fotograferar och redigerar bilderna tillsammans och vi gör ingen skillnad på vem som tagit vilken bild. (Nåja, undantag finns, som bilden ovan t ex). I första hand lägger vi upp våra bilder på Flickr, men då och då även på vår fotoblogg där det också blir en del skrivet såklart.

Följ oss gärna på Flickr, på fotobloggen eller på Twitter: @ParIFoto

Avslutningsvis vill jag tacka för alla kommentarer och all uppmuntran under bloggaråren.

Vi ses på golfbanan med antingen golfklubba eller kamera i handen.

Rock on!


Kommentarer
Postat av: Anders

Kanske dags för backspin med ett liknande inlägg :)

2011-03-19 @ 10:16:27
URL: http://backspin.se
Postat av: Jonas Mauritzson

Kan vara så Anders. Var sak har sin tid.

2011-03-19 @ 17:35:46
URL: http://cwjm.wordpress.com/
Postat av: UTE

Hej Jonas!

Tack för den gångna tiden och din fina blogg om golfandet. Var tid har sitt och det gäller att prioritera här i livet. Lycka till med fotograferandet och fortfarandet finns möjligheten att spela Stadiumgolfen även i år. CB, Lasse, Örebro-Janne och jag har bokat en sistaminuten till Azorerna för att slipa formen inför vårens spel. Vad gäller backspin så kanske det är dags att avveckla den också.

Lev väl!

UTE

2011-03-19 @ 23:25:33
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Jonas Mauritzson

Tack UTE. Kul med Azorerna. Vi ses när banorna är gröna i våra krokar.

/Jonas

2011-03-26 @ 17:46:36
URL: http://cwjm.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0