Test av Ping G15/i15

Jag har sparat tusenlappar. När Ping lanserade G15- och i15-serierna brann det i plånboken och drömmarna drog iväg. Snygga klubbor som "troligen" skulle kunna åstadkomma underverk i mina händer. Trodde jag.

I onsdags kväll bar det av till FairWay Golf på Ulriksdalfältet för test. Jag plockade med mig följande driver, hybrid och pitchingwedge ur G15-serien och järn 5 och järn 8 ur i15 serien.



Några korta intryck:

G15, driver: kändes hård i träffen och lät hårdare än min G10. Tyckte heller inte jag fick någon vidare fart på bollen. Det är nog inget fel på drivern, men skaftet passade mig inte. Jag tror dessutom inte att denna klubba kan göra större underverk än G10-drivern. Det kan ju ändras såklart.

G15, hybrid: Stor och klumbig som dessutom vred sig vid tåträffar. Precis som jag trodde.

G15, pw: Stekpanna. Nej, en sådan stor pw vill jag inte ha.

i15, järn 5: Nope, så bra är jag inte att jag vare sig kan eller vill spela med en klubba som har så litet klubbhuvud. Visst träffade jag och slog bra slog, men det kändes inte bekvämt.

i15, järn 8: Nja, kanske skulle jag kunna ha denna i bagen, men nej. Jag tror jag avstår.

Därmed sparade jag många tusenlappar. Kändes bra.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Tänk vad lätt det är att spara en massa pengar ibland. Själv var jag jättenära att investera i en ny driver häromveckan för min har gått så dåligt hela denna säsong. För det är ju alltid materialet det är fel på aldrig en själv eller hur?? Men så helt plötsligt har jag fått den att funka igen. Vad skönt.......

2009-09-06 @ 12:22:03
URL: http://www.sicutmorisest.se
Postat av: Kerstin

Javisst är det skönt när drivern fungerar :-) Speciellt när man inte ens behöver ta i.

Postat av: uffe

Testa TM Burner 09 järnen så får du känna på klubbor som kommer att göra underverk. Snygga är dom också1

2009-09-15 @ 22:56:12
Postat av: uffe

http://www.golftoimpress.com/2009/09/taylormade-burner-forged-live-pics/

2009-09-29 @ 23:47:14
Postat av: Golfer

uffe: Tack för att du fortfarande tittar in på bloggen trots att det inte händer så mycket här. Jag har testat TM Burner men gillade dem inte riktigt. Svårt sätta fingret på varför. Kanske skaftet mer än huvudet som inte tilltalade mig (och min sving). Har du köpt dem? Vilka underverk har de åstadkommit för dig?

De där smidda japanska järnen så himla snygga ut. Själv spanar jag lite trånande på Mixuno MX-300 just nu. Magiska, skulle jag gissa att de är... ;-)

2009-09-30 @ 16:28:15
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: uffe

Köpte TM Burner 09 järnen i våras och dom känns och går bra. Den största förändringen var dock uppgraderingen MW 3 från TM 200 steel till Burner 09 den sistnämnda är mycket förlåtande och går riktigt långt. Jag är nöjd.

2009-09-30 @ 22:32:35
Postat av: Golfer

uffe: Kul.

2009-10-01 @ 06:15:34
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Henrik Gustavsson

Har också testat G15 drivern. För det mesta brukar jag gilla Pings klubbor men denna kändes faktiskt som ett "steg bakåt". Kan dock inte riktigt sätta fingret på vad jag inte gillade. Kör för närvarande en Titleist som driver men det börjar bli dags att byta.

2009-10-18 @ 23:47:06
URL: http://golfpaket.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0