Bli medlem i Ågesta GK och få ett set Callawayklubbor



Jag bodde i närheten av Ågesta för ca tio år sedan. Då var det stört omöjligt att komma med i klubben. Kön var 50 år. Galet, men det var det beskedet jag fick. Jag betalade dock några hundralappar för att stå i deras kö och komma åt deras mycket enkla korthålsbana (inte niohålsbanan utan en liten skogsslinga). För mig var det värt pengarna där och då. Jag utvecklade absolut mitt närspel där bland träden.

Nu har tiderna ändrats. Nu söker klubben med ljus och lykta efter nya medlemmar. Kul för dem som vill golfa och bor i krokarna. Att man sedan får ett set Callawayklubbor är ju inte helt fel. Vill man inte spela Callaway kan man ju alltid sälja dem.

Jag gillar greppet att skapa mervärde genom att erbjuda utrustning som en del i medlemskapet. Nya grepp av den här typen välkomnar jag. Dessutom tycker jag att det är bra att Tobias Bergman skriver om ett nytt grepp som detta. Vilka skulle annars göra det om inte golfens egna medier? Reklam klagar "Thomas" i en kommentar på golf.se. Och? Vad spelar det för roll? Det är väl bra. Det missgynnar väl knappast någon så länge man bevakar det som händer och sker i golfsverige även på andra håll.

Läs artikeln om Ågesta HÄR.

Kommentarer
Postat av: Richard

Jag håller med Golfer. Jag tycker det är ett skönt grepp för att locka nya kunder, för det är just det som klubbarna tänka på att medlemmar och greenfee gäster är- kunder.



Det gäller att leverera en positiv upplevelse som är prisvärd. Vissa är intresserade av att spela på en toppanläggning och betalar för det. Andra vill bara ha en enkel bana. Gemensamt har de alla att de är kunder hos klubben och förväntar sig en positiv upplevelse. Kan inte klubbarna ge mervärde, eller på annat sätt stå ut i högen av klubbar som är stöpta i samma form så kommer vi se många klubbar som tynar bort.

2009-03-27 @ 08:34:19
Postat av: M Borg

Hörru Jonas,

Jag brukade bo på grasslands enl den adressen jag skickade - ganska hyfsad golf. Inte för att jag spelade och de gillade inte när jag sprang omkring på banan i en t-shirt med vår tvååring. Tycker klubbhuset på ågesta ser lite fjantigt ut.

Sicket kort...



Michael

2009-03-29 @ 06:06:15
URL: http://www.oakbridge.com/html/club.htm
Postat av: Golfer

M Borg: Snart är du också fast Michael. Har du börjat springa på banan så börjar du säkert spela också vad det lider. Jag har ett par gamla golfskor i garderoben, ska jag skicka över dem? ;-)

2009-03-30 @ 08:26:23
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0