Inte mycket bloggat inte

Bråda dagar, sena kvällar. Knappt hunnit tänka golf alls denna vecka och ännu mindre blogga. Nej förresten, det var ju inte riktigt sant. I måndags gjorde jag ju ett besök i golfbutiken och köpte nya skor och regnbyxor. Idag var jag dessutom tillbaka i samma butik för att köpa en handske. En Callaway Tour, den modell jag använt de senaste åren. Testade också Mizunos tunna handske i läder, men den var lite för vid.

Skorna förresten, nu är dom mina, dvs nu har jag bestämt mig för att behålla dem. Har knalllat runt med dem på jobbet de senaste dagarna. Om det är ointresse eller bara ett utryck för att arbetskamraternas förståelse vet jag inte, men ingen har kommenterat att jag går med golfskor på kontoret.



Hade även skorna på mig i samband med en timmes svingande i Stockholms Golfhall igår kväll. Skönt att "sving loss" lite, men jag gillar egentligen inte att slå i simulator. Jag blir så fokuserad på alla siffror och vinklar att jag glömmer bort tekniken. Jag tar i allt jag kan, läser av siffrorna, blir irriterad på låg svinghastighet och felaktiga vinklar. Försöker ändra och så samma visa igen. Nej, de där simulatorerna tar bort en del av träningsglädjen, tycker jag. Nåja, skön svingträning var det i alla fall. Och trevligt sällskap, som förresten började med att berätta att han i nästa vecka åker iväg för några dagars spel i Indien.

Kommentarer
Postat av: Peter Norén

Golfer: är detta skor där du reglerar "snörtrycket" i hälen? Har ett par rollerblades med den funktionen - och fungerar fin-fint. Skulle vilja ha lite feedback av dig på dessa dojor när du spelat några runder om detta är något att satsa på. Underbart att dina arbetskolleger inte kommenterat att du traskar runt med golfskor på jobbet!

2009-01-16 @ 09:53:13
URL: http://www.backspin.se
Postat av: Jonas

Har själv två par av dessa skor. Fungerar riktigt bra. Ett tips för att få de ännu bättre är att lägga i SOLE-sulor i skorna. Sulorna värms upp och formas sedan efter foten. Har själv gjort detta och mycket nöjd. Skorna sitter som gjutna. Köpte mina på en Intersport-butik så sulorna finns i vanliga sportaffärer. Kolla mer på http://www.yoursole.com/

2009-01-16 @ 13:57:06
Postat av: Golfer

Peter: Japp, sådana är det. Visst, återkoppling kommer efter Portugal.

---

Jonas: Tack, låter bra. Ska kolla de där sulorna.

2009-01-16 @ 18:19:14
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Jocke

Så är det ibland man har så mycket om och kring sig så det är svårt att få tid till bloggandet. Blir bra med ett proffsutlåtande sen avseende de nya skorna funderar nämligen själv på denna modell till denna säsong.

2009-01-16 @ 21:34:05
URL: http://www.sicutmorisest.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0