Suget på väg tillbaka

Idag var det på något sätt "dags" för ett besök på Dormy. En liten lördagsutflykt. Jag vet inte hur länge jag gick där inne bland kläder, klubbor och bagar, men länge var det. Tiden flyger iväg när man går där och drömmer. Och suget efter golf börjar återvända.

Passade såklart på att klämma och känna på en del nyheter.

Callaways nya Diablo-serie med drivers och fairwaywoods ser knepiga ut eftersom dom inte är symetriska. Provade en trä 5:a och den kändes lite väl stor. Drivern däremot, det kommer att bli en storsäljare trots (eller kanske tack vare) det udda utseendet. Det kändes så skön i träffen. Fick lite "vill-ha-känsla" där måste jag medge.


Sedan testade jag åter igen Wilsons nya järn Di9. Dom är ruskigt sköna! Och snygga! Undrar om jag kommer att kunna låta bli att stoppa ett set sådana i min bag till våren.


Och sedan gjorde jag ett inköp. Det blev en ny bärbag. Har två sedan tidigare, men nu var det dags för en tredje. Bagar kan man inte ha för många, eller hur? En Ping Freestyle blev det. Så här ser den ut:


Och för övrigt tycker jag Nikes nya drivers ser ut som och känns som leksaker när man håller i dem. Konstigt.

Kommentarer
Postat av: AndersM

Ohh jag var inne förra helgen och blev så sugen på pings vagnbag. Riktigt snygg!

2009-03-01 @ 09:21:43
URL: http://backspin.se
Postat av: Peter

Nya klubbor redan, går dina Mizuno så dåligt?

2009-03-02 @ 18:49:39
Postat av: Golfer

Peter: Nej, men de där Wilson-järnen är riktigt snygga till ett bra pris. Köpsuget är stort. Nu har jag ju dessutom ytterligare en bag att fylla.

2009-03-02 @ 20:18:30
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: frame

Är du nöjd? Det blir en tur till Dormy imorgon eftersom att min pajade efter två hål...

2009-05-23 @ 19:51:32
Postat av: Golfer

frame: Jodå, det är jag. Ska jag vara petig tycker jag dock att benställningen inte fäller upp sig helt och hållet när jag lyfter upp den. Benen behöver lite hjälp, men sedan sitter dom på plats. Den långa dragkedjan till stora fickan har en liten böj på sig, typ. Det gör att jag får knixa till lite för att kunna dra upp dragkedjan. Små detaljer, men de stör inte funktionen så pass mycket att jag satt mig i bilen för två timmar t o r till Dormy.

2009-05-23 @ 21:23:12
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0