Hittat tillbaka

De senaste rundorna jag spelat har det inte gått något vidare. För några veckor sedan placerade jag t o m mina Mizuno-järn i förrådet och plockade fram de gamla Ping G2-järnen istället. Idag var det dags för tävling på Solbacka GK och Mizuno-järnen fick förnyat förtroende.



Jag öppnade stabilt och bra. På tredje hålet slog jag en av säsongens bästa drivar. Mitt i "köttet", högt och med lite fade precis runt trädet som står mitt i spelriktningen. Sedan rullade det på med mjuk sving och bra bollträff.

Första nio spelade jag såhär: bogey, bogey, par, bogey, par, par, bogey, par, bogey. 40 slag ut.
Andra nio: dubbelbogey, par, bogey, trippelbogey, par, bogey, trippelbogey, par, par. 45 slag in.
Totalt 85 slag. Det räckte till en femteplats, två slag efter segraren.

Lite synd att jag inte lyckades hålla i spelet hela vägen, men skönt att känna att spelet finns där och att det finns mer att ta av. Dessutom var det himla kul att spela och det var ett tag sedan jag kände så.

Om jag ska analysera spelet så kan det sammanfattas såhär:
– wedgarna funkade kanonbra, jag vågade slå igenom och hade bra bollträff
– jag puttade bra, vågade även här gå på bollen
– den enda klubba som inte funkade 100 procent idag var träfemman
– de två tripplarna kom på parfemmor, första missen berodde på att jag försökte nå green in i vinden med en träfemma och drog bollen out, jag borde varit smart och spelat fram. Andra missen försökte jag vara smart och spela fram med en järnsjua från ruffen och slog då en socket ner i ett dike, jag borde ha slagit en hybrid mot green
– Callaway BB Diablo är en boll som jag verkligen gillar.

Jag ser fram emot en bra golfhöst. Våren och hösten brukar vara då jag spelar som bäst. Hoppas det blir så även denna höst. Idag var det roligt att spela.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Grattis till den fina rundan. Själv ska jag slipa på drivern den närmaste tiden så jag kan få ordning på den igen innan jag är helt nöjd. Annars funkar spelet okej....

2009-08-30 @ 16:29:21
URL: http://sicutmorisest.blogg.se/
Postat av: Anders

Alltid roligt när man känner att det lossnar.

2009-08-31 @ 12:00:05
Postat av: Anonym

Härligt Jonas!

Bra runda och kul att du är igång ingen. Vi måste få till några rundor under hösten. Den 26:e är du välkommen till Strängnäs för även i år så behövs det några reserver i U 2 finalen.

Hälsningar

UTE

2009-09-06 @ 21:19:38
Postat av: Golfer

Tack. Tyvärr kan jag inte den 26:e. Vi får se hur det blir den 27:e. Hoppas det klarnar i veckan. Men hösten är lång, vi kan säkert hitta tid för spel.

2009-09-06 @ 21:55:15
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0