Bye, bye babes

Det är sällan jag köper tidningen Golf Punk, den svenska upplagan. Häromdagen köpte jag den i alla fall. Lockad av deras utrustningsreportage med besök på mässan i Orlando, beskrivningen av alla nyheter och kanske framför allt skaftreportaget. Så besviken jag blev. Jag måste säga att tidningen är ganska usel. Visst, genomgången av nya klubbor var helt okej, men Orlando-reportaget var genomdåligt. Inte har man åkt till Orlando bara för det reportaget? Och skaftartikeln. Inte mycket nytt under solen där inte. Lite gammalt dock, för jag har för mig att det slutat pratas om flexpunkt på skaft på samma sätt som man slutat prata om kompression på bollar.

Så, det var lite klagorop över en tidning jag inte är särskilt imponerad av. (Dålig korrekturläst är det också).

En sak var dock riktigt bra i detta nummer: No more Bunker Babes! Bikinimodellerna med golfklubbor i händerna är borta. Tack för det. Tidningen har därmed blivit bättre.

Kommentarer
Postat av: dirty

Håller inyte med. det enda bra var ju bunker babes.

Lite ögongodis i vintermörkret.

2009-04-02 @ 11:03:56
Postat av: Golfer

dirty: Kul att du läser bloggen och positivt att du kommenterade även om vi inte tycker lika.

2009-04-02 @ 11:47:27
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Anders_M

Om man ändå har internet och är sugen på brudar varför köper man då en golftidning för att enbart kolla på bunkerbabes? :D

2009-04-02 @ 14:40:16
Postat av: Anders

Nu tryckte jag på skicka för tidigt igen. Jag hade också ångest över vilken jag skulle välja mellan G-Punk eller Golf Digest men det blev den senare. Underhållande på tåget men annars vettja inte

2009-04-02 @ 14:41:38
Postat av: Peter Norén

Klart roligaste golftidningen - visst de gottar inte ner sig i tekniska detaljer utan skriver bara med glädje om sporten de älskar. Har ju skrivit om detta tidigare på www.backspin.se. Men håller med dig om att den borde korrekturläsas LITE bättre.

2009-04-03 @ 12:16:57
URL: http://www.backspin.se
Postat av: Johnny

Hallå



Finns detta magasin kvar?? Har för mig att det lades ner förra året. Har inte sett till det i affären på ett bra tag iallafall.



/ J

2009-04-04 @ 23:39:51
URL: http://www.36p.se
Postat av: Golfer

Johnny: Jodå, det finns kvar.

2009-04-05 @ 10:10:29
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: abbasak

Vad är det för fel på Bunker Babes?

2009-04-09 @ 23:21:39
Postat av: Golfer

abbasak: Det var nog inget fel på "babsen" i sig, bara att de var på fel ställe och såg onaturliga ut.

2009-04-13 @ 19:10:45
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0