USA 15 – Europa 13

Snart drar det ihop sig för de avgörande singlarna. Här är mitt tips:

Anthony Kim - Sergio Garcia – Europa
Kim har imponerat så här långt, men Garcia kommer han inte att rå på. Garcia har inte riktigt nått upp till sin Ryder Cup-nivå så här långt, men han kommer inte att vika ner sig mot Kim.

Hunter Mahan - Paul Casey – Europa
Casey har haft lite problem och Mahan har jag inget större intryck av. Casey rycker upp sig till vinst.

Justin Leonard - Robert Karlsson – Delad
Leonard imponerade i fredags, igår var det lite sämre. Karlsson började komma igång först igår. Detta blir en tuff match.

Phil Mickelson - Justin Rose – USA
Mickelson har imponerat. Även om Rose spelat bra kommer han att ta stryk här.

Kenny Perry - Henrik Stenson – Europa
Perry är stark och har laddat kanske mest av alla inför Ryder Cup. Han kommer dock att vara chanslös mot en vässad Stenson.

Boo Weekley - Oliver Wilson – USA
Booooo, med ett publikstöd som han också måste tröttna på, kommer att ge Wilson en tuff match. Wilson måste tända till ordentligt för att vinna. Tyvärr tror jag inte att han kommer att räcka till.

JB Holmes - Sören Hansen – Europa

Holmes är kul att se och Hansen är en fröjd att se. Hansen kommer att vinna på större säkerhet från tee till green.

Jim Furyk - Miguel Angel Jiménez – USA
Jiménez har inte imponerat på mig så här långt. Furyk spelar bra. Här kan det bli tufft om Jiménez vaknar. Frågan är om han gör det i tid. Jag tror inte det.

Stewart Cink - Graeme McDowell – Europa
Cink spelade bra i fredags, men igår imponerade han inte. För McDowell har det varit tvärt om. Och det kommer att hålla i sig så.

Steve Stricker - Ian Poulter – Delad
Poulter är den av européerna som spelat bäst. Han är laddad till tänderna. Men det är också Stricker. Här blir det delning.

Ben Curtis - Lee Westwood – USA
Westwood hade jag hoppats mer på. Tveksam till om han klarar av Curtis. Kanske, men jag tippar Curtis här.

Chad Campbell - Padraig Harrington – USA

Harrington har långt kvar till sin bästa-nivå. Jag tror dessvärre inte att den infinner sig idag heller.

USA 15

Europa 13

Det är mitt tips. Spännande blir det. Jag bjuder gärna på en feltippning.

Kommentarer
Postat av: UTE

Fem rätt!

Helt ok Golfer men det var synd att det inte blev lite jämnare.

Ha en BRA dag!

UTE

2008-09-22 @ 08:06:05
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0