Nyhetsfrossa

Hösten är ju en av de tidpunkter på året då de stora klubbföretagen presenterar nyheter. Jag har inte hunnit skriva om så många av alla dessa nyheter. Här kommer därför ett uppsamlingsrace. Några av nyheterna kommer redan nu under hösten, andra får vi vänta på till i vår.

TaylorMade: massor av nyheter, vad annat att vänta från företaget som håller på att urholka sitt eget varumärke med genom en ständig ström av nya modeller.

Callaway: Intressanta nyheter i form av flera nya drivers, fairwaywoods och järn. Så HÄR säger Callaway själva om sin nya driver FT-iQ.

Ping: Största nyheten är den nya Rapture V2-serien. Framför allt drivern fångar mitt intresse. Jag gillade den ju förra Rapture-drivern. Intressant att notera är att Ping lämnar kompositmaterialet och väljer istället att kombinera olika metaller. Ping kommer också med nya putter-modeller med löstagbara vikter och inte att förglömma de nya S57-järnen.

Mizuno: Så här långt har man presenterat flera nya järn-modeller. Jag är mycket nöjd med mina Mizuno-järn och höjer lite extra på ögonenbrynen för modellerna MP-52 och MX-200, som jag tror skulle passa mig och mitt spel. Inget större fel på MP-62 eller MX-100 heller. Sedan är en ny hybrid, MX Fli-Hi på väg ut i butikerna. Jag gissar att det kommer nya drivers och fairwaywoods också från Mizuno. Ett tecken på det är att deras nuvarande modeller reas, i alla fall i Storbritannien, och det brukar vara ett tecken på modellbyta.

Wilson: Nya järn är på gång. I reklamen säger man om nya Di9: "More power. More accuracy. More feel. More for money. More is better". En riktig reklamtext, eller hur? Snygg klubba, men kanske lite klumbig.

Nike: Här går ryktena om många intressanta nyheter inför 2009, men jag har inte sett mer än några "spionbilder" i svart/vitt på en ny driver. Det lär komma två och precis som på nya Cobra LV5 ska det gå att ändra vinkeln på huvudet. Och så kommer fyra nya bollar och två nya fairwaywoods.

Titleist: Tre nya drivers, två nya fairwaywoods, en ny hybrid och ett antal wedgar. Det är väldigt mycket på en gång för att vara Titleist, tycker jag.

Cleveland: Många nyheter. Snyggaste drivern och fairwaywoodsen på flera år.

Bridgestone: Flera nya intressanta bollar, men mest intressant är att Bridgestone får en ny generalagent i Sverige. Samma företag som under den gånga lyckats etablera Yes!-putters på svenska marknaden. Kolla HÄR vilken boll som passar dig bäst.

...och mer lär dyka upp med tiden och några har jag säkert glömt i uppräkningen ovan. Komplettera gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0