Lite bloggtorka

Nu är det lågsäsong. Jag har surfat runt lite på de golfbloggar jag följer. Just nu känns det som om det är lite bloggtorka överallt. Nyheterna på utrustningsfronten har presenterats, men inte lanserat. Tourerna är på väg att klinga av eller klinga igång, hur man nu ser det.

I denna torka tar jag gärna emot tips på ämnen att skriva om eller varför inte era egan bilder och historier från säsongen som gått.

Torkan till trots såg jag idag det bästa särspelet jag någonsin sett. Upplösningen på Hong Kong Open var fantastisk. Och se, där hittade jag ett bloggämne. Det särspelet bör dyka upp på YouTube vad det lider.

Kommentarer
Postat av: Andreas Åman

Attans att jag missade det särspelet! Läste på golf.se att det var några otroligt bra slag av spelarna. Men får hålla kolla på youtube :) Eller så får jag skaffa viasat golf hos tjejen med. Har det hemma men inte hos henne ännu...

2008-11-24 @ 08:39:10
Postat av: Peter Norén

Läsvärt: Extra bunkrar som inte är med i banguiden...



news/article/0%2C28136%2C1862019%2C00.html" rel="nofollow">http://www.golf.com/golf/toursnews/article/0,28136,1862019,00.html

2008-11-25 @ 21:19:46
Postat av: Golfer

Andreas: Ja, det var helt osannolika slag. Har inte hunnit kolla YouTube ännu.

---

Peter: Tack, men jag fick inte länken att funka. Skriv gärna. Du kan ju gästblogga lite ;-)

2008-11-25 @ 21:29:33
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Peter Norén

Citerar från artikeln på www.golf.com.



Police up security after mine threat at Casio Open



TOKYO (AP) — Police are increasing security for the Casio World Open after a caller warned that mines had been buried at the venue and small explosions shattered windows at the clubhouse and building of a corporate sponsor.



Police said they will deploy around 160 officers at the Kuroshio Country Club in Kochi, where the four-day Japan Golf Tour event will kick off Thursday. They will also guard hotels where players will stay for the tournament about 390 miles southwest of Tokyo.



The police deployment will begin on Wednesday after an anonymous caller told a local newspaper Tuesday and said he had buried mines at the tournament venue.



The man demanded the golf tournament be canceled, police said. Police checked the venue for about two hours following the call but found nothing.



The call follows small explosions last week at the clubhouse and building of a corporate sponsor in Kochi. No one was injured in the explosions, which occurred late at night. Police declined to give details on the explosions.



The Mainichi daily reported Tuesday that hand grenades were the likely cause of the blasts.



Japan Golf Tour officials could not be reached for comment late Tuesday.

2008-11-26 @ 14:29:40
Postat av: Jocke

Håller med dig. Jag har extrem bloggtorka också nu men jag är även sliten efter omkonverteringen av hemsidan och lite trött också. Nu är snart alla snö borta, kanske dags att ta fram klubborna för en liten runda snart igen.

2008-11-27 @ 18:57:28
URL: http://sicutmorisest.blogg.se/
Postat av: Andreas Åman

Du har ju det milda vädret kommit tillbaka så snart kanske det går att spela på Kallfors 9-hålare igen!

2008-11-28 @ 07:55:25
Postat av: Anders

Jag har funderat på om flera golfintresserade bloggade tillsamman på en och samma sida, då skulle det bli en aktiv blog och man skulle kunna dela upp oss i utrustning, spelare, tourer mfl och sedan variera. Är det kanske en dålig ide´ ?

2008-11-28 @ 11:10:49
Postat av: Peter Norén

Kanon idé!

2008-11-28 @ 13:14:40
Postat av: Rootas

Spel på järna pay n´ play börjar nu på söndag, från början en junior vinter träning men alla är ju så klart välkommna dit o spela!



11:00 Söndagar spelar vi så länge de inte regnar (snöar)eller nåt sånt ;)

2008-11-28 @ 15:38:11
Postat av: Golfer

Tack för tips och glada tillrop. Och visst är det en bra idé att köra en gemensam golfblogg.

2008-11-29 @ 17:44:38
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0