"Torvor som Gene Simmons tunga"

Efter en veckas "golfvila" var det åter dags att trampa gröna fairways idag. Spelade med två trevliga klubbkamrater varav den ena av de båda var musiker. Och en hejare på långa drivar. Inte alltid raka dock, men alltid långa. Som de två (!) han slog på hål 16.

Det är kul att träffa nya människor och hitta samtalsämnen vid sidan av golfandet. Idag blev det en del musiksnack startat av att jag nämnde gårdagens nostalgitripp på Stadion. Jag berättade också om den här bloggen och sa att den handlar om golf, men att jag ibland skriver några rader om andra saker också och det med mer eller mindre krystande kopplingar till golf. Förslag på en sådan krystad koppling från gårdagens Kiss-konsert till golfande föreslog den musicerande golfkamraten skulle kunna vara att mina torvor idag var lika långa som Gene Simmons tunga. Dessvärre var dom inte det, så den kopplingen faller. Däremot var mitt golfspel idag att likna vid Paul Stanleys sånginsats igår, dvs mindre bra. Och min driver var knappast att likna vid en "Love Gun".

image773

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0