Springtime on course

Kallfors GK.
Bilderna tagna 2008-04-29.

image728
Hål 2. Rent och snyggt runt green.

image729
Hål 2. Svårträffad och svårputtad green vaktad av såväl vatten som bunker.

image730
Hål 3. Ombyggnationen under vintern har skapat ett helt nytt greenområde. Helt nytt och mycket bättre hål! Greenen nylagd och har ännu inte satt sig, men den kommer att bli bra. Riktigt bra, tror jag. Ny gul tee har precis såtts.

image733
Hål 3 med hål 2 i bakgrunden. Röd tee syns i bildens vänsterkant.

image731
Hål 5. Svåraste greenen på banan? Lyckas man träffa den gäller det att få bollen att stanna och sedan återstår "bara" att förstå alla lutningar för att rulla bollen i hål.

image732
Hål 7. Spännande par 3:a där greenområdet snyggats till inför säsongen. Nu kan man dessutom slå för långt utan att behöva leta alltför länge efter bollen. Kan ju vara bra för att det inte ska bi stopp här.

image734
Hål 18. Vackert avslutningshål där de långtslående ibland lockas till att försöka nå green eller i alla fall komma nära. Få lyckas.

Skicket på banan är i skrivande stund bättre än på länge så här tidigt på säsongen. Banan har dessutom aldrig haft en snyggare inramning. Rent och snyggt vid sidan av fairway och greener. Jag uppskattar såväl de små som stora förbättringarna. Nya hål 3. Planteringen vid greenen på hål 7. Den lilla stenlagda ytan nedanför 11:e tee. De små planteringarna vid starten på backen mot hål 12 (för dom är väl nya?). Återstår för mig att uppleva nya hål 16, som ska vara helt ombyggt.

Ser fram emot säsongen.





Kommentarer
Postat av: Dan

Jag kan inte göra annat än att hålla med dig. Bara genom att se på bilderna så måste man säga att det ser oförskämt fint ut. Toppen!

2008-05-02 @ 14:41:26
Postat av: Golfer

Dan: Välkommen på besök. Jag guidar gärna.

2008-05-02 @ 14:50:46
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: UTE

Hej Golfer!
Ser fint ut och jag hänger gärna med på en runda.
Hälsningar
UTE

2008-05-02 @ 17:06:01
URL: http://ute.blogg.se
Postat av: Golfer

UTE: Gärna. Då får vi se till att hitta en tid.

2008-05-02 @ 17:46:06
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: klanis

Vilka fina bilder!
Idag har jag äntligen påbörjat säsongen :-D

2008-05-02 @ 19:43:20
URL: http://klanisblogg.blogspot.com/
Postat av: Golfer

klanis: Kul att du hittade hit och tack för vänlig kommentar. Nu måste jag kolla in din blogg. Det var ett tag sedan.

2008-05-02 @ 20:17:44
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0