Raintime oil

Inte Midnight Oil utan raintime oil. Det skulle man kunna kalla den sörja som låg på några av greenerna när vi idag spelade första matchen i Stadium Golf Match Play. Matchen genomfördes på Strängnäs GK. Småregnigt och kallt (5 grader C). Allt regnande hade gjort greenerna förädiska. Några var trots vätan väldigt snabba. Andra var helt slemmiga av vattensörja. Inte helt lättputtat med andra ord. Varför greenerna såg ut som de gjorde vet jag inte, men en teori vi hade under rundan var att greenerna vältats vilket kan ha gjort att vattnet fått svårt att försvinna på en del greener.

image754

Men nu det var inte puttningen som avgjorde dagens match, det var jämnheten i spelet. Jämnast över de spelade hålen var kamraten UTE och jag. Min match var över på hål 14 och efter att UTE hålat ut på hål 16 stod det klart att GolfersRevent, som vårt lag heter, hade vunnit första matchen i årets "stadiumspel".

Jag undrar om det var värmen från brinnande sängar eller australiens sol som jag längtade efter när jag kom på det där med raintime oil? Hur som helst saknades det värme på banan idag. 5 grader och regn är kallt, särskilt om man betänker att det förra söndagen var 35 grader i solen.

Matchreferat kan läsas på UTE:s blogg HÄR.

Kommentarer
Postat av: Richard

Grattis till vinsten. Skönt ni vann pga stabilt spel. Alltid lika skönt.

2008-05-20 @ 17:54:27
Postat av: Golfer

Tack, tack.

2008-05-21 @ 08:33:55
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0