Tidsoptimist

Sov länge idag. Klockan är snart tio och frukosten är inte intagen ännu. Solen skiner ute och hela kroppen skriker efter att få komma ut på banan. Hur nu det ska hinnas med. Vi ska ha gäster ikväll kl 1800 och alla förberedelser återstår. I alla fall nästan alla. Whiskyn som ska provas är inköpt, men övrig mat och dryck återstår. Så också städning och matlagning.

Men om jag äter frukost, ger mig iväg till banan kl 1030, ser till att vara hemma igen kl 1300, åker och handlar därefter för att vara hemma igen vid 1430, sedan ger mig på städningen och är klar med den kl 1600, då borde det finnas i alla fall en dryg timme för matlagning och andra förberedelser. Sedan går det alltid lite spilltid, som t ex att duscha och blogga om golfrundan.

Nog borde jag hinna åka till banan?

Ska höra med min älskade livskamrat om hon delar uppfattningen att tidplaneringen kan hålla.
I värsta fall kan vi ju ringa gästerna och höra om dom kan komma lite senare. Dom förstår säkert. Kanske också sambon. Men bara kanske.

Kommentarer
Postat av: Janne Örebro

Glöm golfbanan, nämn inte ens dina tankar om du skall ha ett långt och lyckligt äktenskap.

2008-03-08 @ 13:47:19
Postat av: Golfer

Janne: För sent. Hon vet redan. Men än så länge har jag inte kommit iväg. Mitt uppe i städningen just nu. Tack för din omtanke.

2008-03-08 @ 14:14:04
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Virvla

men vaddå, vaddå för gäster, fyller du år och vad fyller du och i sådant fall grattis!

2008-03-09 @ 17:42:04
URL: http://virvla.se
Postat av: Golfer

Virvla: Nej, det var inget födelsedagskalas. Fyller inte riktigt än.

2008-03-09 @ 18:29:33
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0