Sonartec läggs ner eller köps upp?

I en kommentar skrev Greger att det var svårigheter att ta sig in på Sonartecs webbplats.

Det har ryktats på golfwrx.com att Sonartec har lagt ner verksamheten. I flera trådar har man kunnat läsa kommentarer kring ryktet. Om det är så att verksamheten verkligen lagts ner är det väl ingen som riktigt lyckats reda ut. Det sas för några veckor sedan att man "bara" byggde om webbplats och att den skulle vara uppe efter några dagar. Nu har det dock gått några veckor och såväl internationella som nationella sidor ligger nere. Kanske är det så att man faktiskt lagt ner. Vore tråkigt i så fall. Bra och snygga klubbor och en vass konkurrent till de stora företagen.

Eller kan det vara så att Sonartec är på väg att köpas upp av något av de större företagen? Kan vara så...


Historien om Sonartec är intressant. HÄR finns ett samtal från förra året med deras marknadschef. Rekommenderas till lyssning.

Kommentarer
Postat av: Greger

Mycket intressant!

Jag hoppas att det handlar om en förestående uppköpning i så fall. Har en fairwaywood från Sonartec själv och är mer än nöjd. Lägger riktigt bra med fläsk bakom den och den känns kraftfull på något sätt.

Sambon spelar med Nickent-klubbor och jag är bra avundsjuk på hennes hybrider. Fantastiska klubbor.

2008-03-28 @ 21:01:13
Postat av: Greger

Satt och bläddrade i Svensk Golf där de faktiskt redogjorde för en ny wedge från Sonartec. Lägga ner och samtidigt skicka ut nya wedgar rimmar illa, men det är oerhört märkligt att hemsidan är försvunnen.

Dessutom känns det ju som att Sonartec är på väg upp med sina oerhört läckra träklubbor och hybrider. Wedgarna ser inte så tokiga ut heller, även om jag inte provat någon av dem.

2008-03-29 @ 11:02:20
Postat av: Golfer

Greger: Jo, jag håller med. Känns konstigt att dom skulle lägga ner. Jag tror mer på uppköp, eller så är det helt enkelt så att dom gör om webbplatsen.
Jag har känt på wedgarna, dock inte slagit. Kändes mycket sköna.

2008-03-29 @ 12:22:17
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0