Nya topptestade järn från TaylorMade

I nya numret av Todays Golfer görs en omfattade test av järn. 48 olika klubbor testas i två klasser: Game-improvement irons och Better-player irons.

TaylorMade drar vinstlott i båda testerna. I klassen för Better-player irons belönas de med guld för sina TP Irons Forged och i klassen för Game-improvement irons tar dom silver med Tour Burner. Det är just dessa järn som fångat mitt intresse. Redan Burner-järnen som kom i augusti förra året tyckte jag såg intressanta ut. I alla fall på bild. I verkligheten är de lite väl blaffiga. Tour Burner däremot, de ser riktigt snygga ut. Eller vad tycker ni?

image659

image660

image661

Och hur var det med guldet i testet, vem fick det? Ping G10, såklart höll jag på att skriva. Inte för att jag är partisk utan för att Ping under de senaste åren lagt beslag på den platsen i så många tester när det gäller Game-improvement irons.

Kommentarer
Postat av: Jöran

Påminner rätt mycket om Callaway X 20.

2008-03-21 @ 12:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0