Testad och avförd

Japp, då har jag provslagit Tour Burner-drivern. Snygg och skön att slå med, men gav lite för låg bollbana med min sving och svinghastighet. Såg Sergio Garcia slå med sin på teve häromdagen. Hans svinghastighet uppmättes till 120 mph. Min är bra mycket lägre. Och då menar jag bra mycket lägre. Jag fick inte ut lika mycket längd som Garcia utan ungefär som med min Ping G10. Kanske t o m något kortare med anledning av den låga bollbanan. Hur som helst en skön klubba som tyvärr inte passar i min bag just nu.

Kommentarer
Postat av: Cia

Det var den maken köpte! Den som Garcia har nu alltså. Och shit vad han slår bra med den... Har säkert ökat sin längd med 20 meter.

Jag är nöjd med min också... Fast jag slår egentligen inte längre. Bara LITE mindre snett när det går snett.

2008-06-09 @ 09:06:46
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: Jocke

Taylor Made har många trevliga klubbor själv spelar jag med Burner driver inköpt förra året och har senare även investerat i en Burner MW nummer 5 och senast köpte jag en Burner hybrid som jag också är väldigt nöjd med. Längtar nu till US Open ska börja så man kan bänka sig och titta på Viasat Golf till helgen eller hur?

2008-06-09 @ 09:12:26
URL: http://www.sicutmorisest.se/
Postat av: Richard

Testat denna klubba ett par gånger. Mycket skön och ger ett härligt häng i bollen. En klar favorit fram tills jag gjorde en ordentlig uppmätning med alla upptänkbara datorer hos Hasse Edberg. Då visade sig att den andra favoritklubban, Cobra Pro serie(den gula ni vet) avgick med segern, om än knappt.

2008-06-09 @ 13:52:41
Postat av: bombmannen

Jag fick en Cobra LD II driver (jo jag vet att det är en gubb raket) av mitt jobb i fredags. Spelat 36 hål och slagit en fyra fem hinkar på rangen. Tror nog att jag slår 20 - 25 meter längre med denna mot min gamla NIKE Ignite. Nu är det inte längden jag är imponerad utav utan att jag slår så pass rakt med den. Inger ett självförtroende utan dess like. Känns som man kan sopa till bollen ungefär hur hårt man vill och ändå är ganska säker på att den hamnar i fden riktningen man hade tänkt sig.

2008-06-09 @ 20:09:06
Postat av: Golfer

Jocke: Jag har precis fått Viasat Golf och ser fram emot helgen, men...jag är borta på jobb tors-lörd och jag vet inte hur poppis det blir om jag bänkar mig vid teven direkt jag kommer hem. Men visst ska jag titta i någon mån.

---

Richard: Ser fram emot att få se dig slå den där gula.

---

bombmannen: Richard pratar väl om Cobra och nu också du. Kanske läge för mig att prova årets modell? Testade förra året, men upplevde skaftet lite "vippigt" trots att det låg inom min svinghastighet och lite till. Dessutom lät förra årets väldigt, men det är tydligen fixat till i år, eller?

2008-06-09 @ 20:58:56
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: bombmannen

Golfer: Jag svingar i ca 100mph och har regular.

Min sving är dock inte särskilt "aggressiv" utan ganska mjuk, och jag uppfattar skaftet som helt okey.

Ljudet sedan förra årets modell har tystats rejält. När jag är ledig vill jag ju inte ha så mycket ljud omkring mig när jag får nog av det via jobbet... ;)

2008-06-09 @ 21:36:23
Postat av: bombmannen

Golfer: Årets modell är mycket tystare än fjolårets.

Skönt tycker jag då det smäller tillräckligt på min arbetstid ;)

Vippigt skaft vet jag inte om jag tycker att det är.

Jag har en svinghastighet på ca 100mph men har en rätt mjuk sving.

2008-06-09 @ 22:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0