Det krävs mod

Jag hade inte en av mina bästa dagar igår på golfbanan. Långt ifrån. Hål tre på Kallfors är en par trea på 124 meter, lite uppför. Där lyckades jag nästan missa bollen vid utslaget. Bollen for i "maskroshöjd" och stannade ungefär två meter framför röd tee i den tjocka, saftiga ruffen. Bollen låg djupt. Istället för att med kraft försöka få ut bollen ur ruffen i riktning mot green valde jag att knacka den bakåt, upp på damtee. Det krävs mod för ett sådant slag. Det är nog ett av de mest modiga slag jag slagit någonsin.

Från röd tee slog jag sedan ett bra slag som blev aningen långt. Jag gick från hålet med en dubbelbogey. Hade jag slagit andraslaget framåt är det inte omöjligt att jag fortfarande hackat runt på hål tre.


Kommentarer
Postat av: M....

Varför inte droppa på damtee för ospelbar boll?

2008-06-01 @ 18:41:16
Postat av: Anders

Man får väl inte ta lättnad på Tee eller green? eller är det bara när man tar lättnad för ej flyttbart hinder?

2008-06-01 @ 18:51:15
Postat av: Golfer

M....: Det kunde jag mycket väl ha gjort, men det kändes inte lika modigt.
---
Anders: Jag förstår inte frågan.

2008-06-01 @ 21:41:22
URL: http://cjphoto.blogg.se
Postat av: M....

Nej det är ju inte så modigt att droppa sig fri.

Har tyvärr inte spelat Kallfors i år än?.är ni nöjda med ombyggnaden av 3:an?

2008-06-02 @ 18:27:19
Postat av: Golfer

M...: Ja, mycket. Bra och snyggt hål. Stor förbättring.

2008-06-03 @ 21:41:29
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0