Vidare i Stadiumgolfen

Idag var det dags för oss att spela tredje omgången i Stadium Golf Match Play. Motståndare var de två långtslående Sundbyholmsspelarna som slog ut oss i fjärde omgången förra året. Kamraten UTE och jag var nog lite spända inför att åter igen möta Micke och Antti. Inte kändes det bättre av att värma upp på rangen och se dem slå sina järnfemmor längre än jag slår mina drives. I alla fall nära på längre.

Jag öppnade med en klackad drive på 130 meter eller kanske "t o m" 150 meter. Följde upp med en toppad järnsjua rakt ut i skogen till vänster på Strängnäs GK:s gula slingas första hål. Antti, som jag mötte i min match, låg mitt i fairway med en wedge in mot green. Och den wedgen slog han fint till ett par meter från flaggan. När jag väl var på green hade jag redan slagit fem slag och hålet var förlorat sedan länge. Ingen kul öppning. Men sedan hämtade jag tillbaka det förlorade hålet redan på andra hålet och därefter rullade det på. På hål 13 var Anttis och min match över. Vinst för mig med 6/5. Visst gjorde jag några småmissar här och där, men i stort spelade jag mycket bra och stabilt.

Kamraten UTE fick kämpa lite längre, men på hål 15 var även hans match mot Micke över och revanschen var ett faktum. Golfers/Revent är vidare till fjärde omgången.

Kommentarer
Postat av: Berglund

Återigen, grattis! Tur att det är mer än ett hål man ska spela... ;)

2008-07-21 @ 19:15:08
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/
Postat av: Golfer

Berglund: Tack. Och tack för support på plats.

2008-07-21 @ 20:27:44
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Richard

Gratis grattis.... Vi syns i Hamamet... eller vad nu finalspelet går;-]

2008-07-21 @ 21:01:42
Postat av: UTE

God morgon Golfer!

Hoppas att du sov gott efter det fina spelet igår. Nu har även min summering kommit på bloggen.

Ha en BRA dag!

2008-07-22 @ 07:53:08
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Golfer

Richard: Tack, tack. Japp, i år SKA vi till final.

--

UTE: Tack, jag har sett. Snyggt. :-)

2008-07-22 @ 14:21:50
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0