Tänka nytt

Våga och vinn var det. Sedan jag började spela golf för elva år sedan har jag spelat tävlingar. Det är kul och utvecklande, dessutom får man spela på banor som fixats till lite extra. Golfveckan på Eskilstuna GK till hör den eller de, för det är ju fristående tävlingarna varje dag, som jag spelat i alla år. Nästan lika ofta har jag spelat någon av dagarna under Gripsholms golfvecka. I år kommer jag inte att vara med.

Jag har visserligen åtta veckors ledigt den här sommaren till följd av kommande jobbyte, men det ser ut att bli färre sommartävlingar än vanligt. Man måste, som sagt, våga bryta mönster.

Men golfande ska det bli. I morgon väntar Kallfors och senare i veckan hoppas jag det finns uttrymme för ytterligare två rundor men då på andra banor, kanske Bråviken. Ytterligare längre fram finns det planer på att spela Sundbyholms GK, Sala GK och match i "Stadiumgolfen" på Strängnäs GK. Kanske kan det också bli av att spela Bro Hof och med lite tur även S:t Andrews. Har ingen bokning där, men väl planer på att åka några dagar till Skottland och kanske kan jag ta mig ut på den anrika banan. Och sedan har jag en inbjudan till både Haninge och Lundsbrunn.

Även om det inte blir så mycket tävlande kan det nog bli en del golfande i alla fall den här sommaren. Åtta veckor är ju ganska lång tid att vara ledig, eller hur?

Kommentarer
Postat av: UTE

Hör av dig för en runda på Bro Hof!

Jag hänger gärna med.

UTE

2008-07-06 @ 21:36:32
URL: http:// ute.blogg.se/
Postat av: Berglund

Samma för Strängnäs eller om du vill ha sällskap på Kallfors! Jag tänkte lufta klubborna en nia imorgon, räcker ETT dussin bollar även om jag slår ut med järnfemman? ;)

2008-07-06 @ 23:27:12
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/
Postat av: Cia

Lundsbrunn måste du testa! Vi spelade den förra veckan, (ligger bara tio minuter från där mina föräldrar bor), och den var både fin, rolig, omväxlande o utmanande!

2008-07-07 @ 08:22:01
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: Golfer

UTE: Det gör jag.

---

Berglund: Japp.

---

Cia: Okej.

2008-07-07 @ 22:00:03
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0