S:t Andrews, here I come

Jag ska göra ett försök att få spela S:t Andrews Old Course. Den 17 augusti reser jag till Skottland. Tanken är att hinna spela golf tre, om möjligt fyra dagar innan det blir dags att resa hem igen.



Boka tid på Old Course är inte möjligt, däremot kan man vara med i det dagliga lotteriet och det tänker jag vara. Jag har fått veta att det då gäller att vara på plats mellan fem och sex på morgonen för att ha chans. I min planering finns utrymme för tre försök och lyckas jag inte komma ut på Old Course finns ju en hel del andra banor att spela i närområdet. New Course lär visst vara "helt okej" den också. Dessutom finns nu också den nya Castle Course, som också ska vara riktigt bra. Dessutom kan man ju sätta sig i bilen och åka till Carnoustie, Kingsbarns, Ladybank, Lundin eller Crail Balcomie.

Vi får se vad det blir. Kanske kan jag hinna med någon bana i trakterna av Prestwick också. Kanske någon av banorna på Royal Troon eller Prestwick Golf Club.

Tips och erfarenheter från någon av ovanstående banor mottages gärna.

Kommentarer
Postat av: Micke P

Hej Jonas,



Tack för matchen i måndags!

Prova Devlin Course om du reser till St Andrews, den är en pärla.



Mv,



Micke

2008-07-23 @ 09:15:24
Postat av: Golfer

Micke: Tack själv. Som sagt, kul att spela mot er. Kollade på Devlins webbplats. Ser klart intressant ut. Tack.

2008-07-23 @ 09:38:34
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Anders

Reser duu dit själv kan du ju om du inte får en plats via lotteriet gå till startern tidigt så försöker han matcha in dig med en treboll. Har inte varit där själv men muin kompis kom med två dagar i rad via startern. Dock så var detta i slutet av September.

2008-07-23 @ 10:40:46
Postat av: Dan

Om det är någon bana man skulle önska att spelet stämmde på så är nog Old course en av dessa. Man vill ju njuta av banan fullt ut. Vilken dröm, jag hoppas för din skull att du kommer ut!

2008-07-23 @ 11:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0