Sänkning!

Äntligen! Elva månader sedan senast. 41 poäng och en sänkning med 1,5 steg. En sänkning som heter duga. Kul!

Det var i samband med den numera årliga golfrundan med min moster (34 poäng, bra spelat!) och morbror som jag fick spelet att stämma. Förra året spelade vi på Sundbyholm och i år gästade vi Eskilstuna GK. Precis som förra året hade jag min kära sambo som caddie. Lyxigt!


Morbror och moster

Öppnade med par, par, par, birdie. Nästan en chocköppning. Sedan rullade det på "mer normalt" med bogeys, en dubbelbogey och ytterligare två par. Det gav 22 poäng ut.

Andra nio gällde det mest att hålla ihop spelet i värmen. Två par och en birdie blev det i alla fall. En treputt med dubbelbogey som resultat blev det lite onödigt på 17:e, men samtidigt så måste man räkna med några plumpar även om spelet fungerar väl. 19 poäng in och totalt 41 poäng blev det till slut. En av de största sänkningarna jag åstadkommit på flera, flera år. Och den kändes välförtjänt. Jag svingade bra och jag spelade bra. Att vi hade en trevlig dag på banan gjorde säkert sitt också.

Nu är jag dessutom "ikapp" kamraten UTE igen. Det var länge sedan, känns det som. Passar bra eftersom vi ska spela tillsammns i morgon.

Nu ska jag fira med en liten, liten whisky. Valde en Ardbeg Uigeadail. I morgon är en ny golfdag.


Kommentarer
Postat av: Cia

Stort grattis! Vänta bara några år... då kommer jag också ;-)

2008-07-24 @ 19:44:44
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: Golfer

Cia: Tack. Det skulle inte förvåna mig om du är ikapp tidigare än så.

2008-07-24 @ 20:24:08
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0