Nya drivern är luftad

De närmaste dagarna kommer för min del att ägnas åt helt andra saker än golf. Därför passade jag på att sträcka ut idag. Drygt sju timmar på banan. 27 hål och lite träning, eller snarare testning, med den nya drivern. Inte helt lätt att ge sig ut på banan med en ny drivern efter bara fem slag på rangen.

Jag öppnade med en duffad (!) drive på ettan och sedan rullade det på så de första sex hålen. Öppnade med 11 poäng på första nio hålen. Sedan hittade jag någorlunda rätt med drivern. Gjorde 18 poäng på andra nio, men var inte vän med drivern.


På väg uppför backen till hål 12 på Kallfors.

Det var en snabb runda. En treboll på strax över fyra timmar är snabbt på Kallfors. Gick därför ut på niohålaren direkt efter. Bytte dock driver till min Bang, som låg i bilen. Hittade fler fairways, men jag svingade dåligt med den klubban också. Var väl helt enkelt en sådan dag.

Efter de nio hålen bytte jag tillbaka till CRX-drivern och begav mig till första tee på niohålaren. Slog tio drivar som test. Lite mer vind än det var när jag ett par timmar tidigare slog ut från samma tee, men alla drivar var längre än de två jag tidigare slagit med Bang-drivern. Några var det slice på, men ändå längre. Längsta driven var 40 (!) meter längre än de jag slog med Bang-drivern. 40 meter är mycket. Det betyder att det går att slå långt med klubban, gäller bara att lära sig hur man gör. Innan jag lärt med det är det Ping-drivern som gäller. Den känns betydligt stabilare.

Kommentarer
Postat av: Berglund

Jag är säker på att du kommer överens med din nya driver snart, ge det lite tid bara. :)



Gillar fö. inte dina utrustningsinlägg, man blir ju så enormt köpsugen när man läser de! ;)



Kör hårt!

2008-07-15 @ 10:00:33
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/
Postat av: Golfer

Slarvigt stavfel i rubriken. Ska rættas, men det får vænta tills dess att jag kommer åt.

---

Och så kan jag berætta att Tyløsands damlag har snygga klæder och att dom ligger 12:a i SM som just nu spelas på Ljunghusen.

---

Och idag børjar British Open før den som missat det.

2008-07-17 @ 08:48:30
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0