Lyckad genomgång

Efter upplevelsen på rangen klev jag ut på Kallfors niohålare. På hål 5 (par 3) vinkade grabbarna framför och ville att jag skulle gå igenom. Dom låg båda i ruffen bortom green. Jag slog en klockren järnnia som landade tre meter bortom flaggan. Sedan klev jag upp på green, frågade om jag fick gå igenom innan jag gick fram och sänkte för birde. Så skönt! Och inte nog med det. Upp på sjätte tee och klämde iväg en av mina längsta drivar på det hålet någonsin, dessutom mitt i fairway.

Det var inte slut där, för väl framme vid bollen låg jag i rygg på en ny boll. Även den bollen viftade och ville att jag skulle slå in mot green innan de själva puttade ut. Hade medvetet lagt mig lite kort på andraslaget på denna par femma för att inte trycka på för mycket. Hade därför 150 meter kvar till flaggan. Slog en järnfemma till två meter till höger om flaggan. Puttade bra, men en birdie till hade nästan varit för mycket för egot. Nöjde mig bra med ett par.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra spelat!

Ser bra ut inför måndagen. Själv har jag nyss spelat röd slinga och gick idag på 40 slag efter ett bunkerbesök på korthålet och ett vattenbesök på hålet tillbaka från Willys.

Hälsningar

UTE

2008-07-19 @ 13:23:23
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Berglund

Härligt! Med den här takten måste jag lägga mig i hårdträning snart..! :)

2008-07-19 @ 22:06:32
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0