Fångad av regnet

Igår regnade det i Stockholm. Och då pratar vi om ett riktigt ösregn. Jag som precis håller på att lyssna in mig på Judas Priest nya platta Nostradamus (ni vet han som förutspådde en massa hemskheter) fick tankar på ett domedagsregn. Ett sådant där ösregn som kan ödelägga en hel planet. Jag hade nästan slagit domedagstankarna ur huvudet när jag kom att titta ut över Sergels Torg. Där mötte mig denna syn:



Läser man på farkosten, eller vad det nu är, så står det "Start listening to nature". Är det måhända ett budskap från Nostradamus? Eller Judas Priest?

Hur det än var med regnet så förde det i alla fall något gott med sig för min del. På mitt kryssade mellan butiker och tunnelbanestationer för att förflytta mig torrskodd från lunchrestaurangen till kontoret fastnade jag en stund på Golf International. Tillsammans med en del andra lullade jag runt där bland golfprylarna i väntan på att regnet skulle upphöra. Och vad hittade jag där i hyllorna? Jo, jag sprang därifrån (efter att ha betalat såklart) med tre trepack bollar.

Srixon Trispeed får förnyat förtroende ett tag till, så ett sådant trepack blev det. Sedan köpte jag också ett trepack Callaway HX Pearl, en gammal favorit som jag tänkte prova igen. Och sedan, till min lycka, hittade jag också den nya Bridgestone e5+. Ska bli spännande att prova den bollen. Jag har ju spelat den gamla modellen utan plus, frågan är om skillnaden är märkbar med plus. Återstår att se.


Kommentarer
Postat av: Micke

Vart ligger den aktuella golfaffären??

2008-07-01 @ 23:03:11
Postat av: Golfer

Micke: Korsningen Holländargatan/Olof Palmes gata. Adress Holländargatan 6, ungefär 150 meter från Hötorget i Stockholm. Stockholms vänligaste golfbutik.

2008-07-02 @ 07:51:07
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0